۲۰ میلیارد دلار صادرات خودروی ترکیه به اتحادیه اروپا
کد خبر: ۱۹۱۴۴ | تاریخ انتشار : ۱۷-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

صنایع خودروسازی ترکیه از فروش بیش از ۲۰ میلیارد دلار خودرو به کشورهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛آمارهای شورای صادرکنندگان خودروی ترکیه نشان می‌دهد که صادرات خودروی ترکیه به کشورهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ معادل ۲۰ میلیارد و ۵۴ میلیون و ۸۳۹ دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، مجموع صادرات خودروی ترکیه با ۵.۷ درصد افزایش به ۳۰ میلیارد و ۹۹۵ میلیون و ۸۰۸ هزار دلار رسیده است.

این گزارش افزوده که محصولات خودروسازی ترکیه به بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه خودمختار صادر شده است.

در میان کشورهای اتحادیه اروپا آلمان به میزان ۴.۳ میلیارد دلار، فرانسه ۳.۲ میلیارد دلار و انگلستان ۳.۸ میلیارد دلار از ترکیه خودرو وارد کرده‌اند.

هفته گذشته، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، در همایش شورای صادرکنندگان ترکیه در استانبول، ضمن اعلام این خبر گفت که صادرات ترکیه در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال پیش از آن افزایش ۱۲.۹ درصدی داشته است.

او گفت که صادرات ترکیه نسبت به سال ۲۰۰۲ هفت برابر شده است.

اردوغان تأکید کرد که دولتش می‌کوشد ترکیه را به یکی از ۱۰ صادرکننده اول دنیا تبدیل کند و افزود که کالاهای ترکیه‌ای در سال گذشته به ۱۹۷ کشور و منطقه در جهان صادر شده است.

وی افزود که ترکیه توانست بحران‌هایی مانند کرونا و نزاع روسیه و اوکراین را به یک فرصت تبدیل کند و تأکید کرد که برای اولین بار سهم ترکیه از کل صادرات جهان بیش از یک درصد بوده است.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که از اول ژانویه تا پایان نوامبر ۲۰۲۲ بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ شرکت جدید به مجموعه شرکت های صادرکننده ترکیه پیوسته‌‌اند و افزود که این رشد موجب افزایش فرصت‌های شغلی به ۳۱.۵ میلیون رسیده است.

وی همچنین خبر داد که صادرات ترکیه به اتحادیه اروپا ۱۲ درصد رشد داشته و تراز تجارت خارجی ترکیه با اتحادیه اروپا بیش از ۱۰ میلیارد دلار به سود ترکیه بوده است.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=19144

دیدگاه شما

آخرین اخبار