قیمت برخی از خودروهای سانگ یانگ
کد خبر: ۱۹۱۵۴ | تاریخ انتشار : ۱۷-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

در این گزارش به بررسی قیمت محصولات خودرو سانگ یانگ موجود در بازار پرداخته ایم.

به گزارش ماشین نیوز ؛سانگ یانگ چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی کره‌ای است که در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد و در معنی لغوی به معنی دو اژدهاست. البته این شرکت کره‌ای در ۱۹۹۷ به دوو موتورز واگذار شد و در سال ۲۰۱۰ نیز توسط یک شرکت هندی خریداری شد. در حقیقت در سال ۱۹۹۱ شرکت سانگ یانگ مشارکت فنی خود را با شرکت دایملر-بنز آغاز کرد، در سال ۱۹۹۷ دوو موتورز آن را خریداری نمود و در سال ۲۰۱۰، ۷۰ درصد از سهام آن را به شرکت هندی ماهیندرا واگذار نمود.

از محصولات معروف شرکت سانگ یانگ که تعدادی از آن‌ها در ایران هم موجود است می‌توانیم به سانگ یانگ تیوولی، سانگ یانگ کوراندو، سانگ یانگ اکتیون، سانگ یانگ رکستون، سانگ یانگ کایرون، سانگ یانگ موسو و سانگ یانگ تروپر اشاره کنیم. شرکت سانگ یانگ را باید نمونه‌ای از ۶۱ سال تلاش بی وقفه برای حضور در صنعت خودروسازی و ورود به عرصه‌های بین المللی دانست.

سانگ یانگ، خودرو‌هایی چینی با فناوری بنز

طی قراردادی که سانگ یانگ با دایملر-بنز بست، می‌توانست با استفاده از فناوری‌های شرکت بنز خودرو‌هایی شاسی بلند تولید کند. با استفاده از نام و اعتبار شرکت بنز این شرکت چینی توانست به خوبی جای پای خود را در بازار‌های بین المللی باز کند و همچنین زیر ساخت‌های خود را از مرسدس بنز آلمان تهیه می‌کرد. نتیجه همکاری سانگ یانگ و بنز در اولین گام‌ها خودروی شاسی بلندی به نام موسو بود که به بازار‌های داخلی نیز وارد شد، اما با موفقیت چندانی روبرو نشد. با چنین گذشته ای، سانگ یانگ در بازار‌های بین الملل نیز به عنوان یک برند معتبر جای پای خود را باز کرد و به کمک گروه دایملر به تولید نسل دوم خودرو‌های خود پرداخت که نتیجه آن سانگ یانگ کوراندو بود و سیستم انتقال قدرت کمپانی بنز را برروی آن نصب کرد.

در حال حاضر فعالیت شرکت سانگ یانگ در ایران در دست شرکت رامک خودرو است و مدل‌های مختلفی از سانگ یانگ همچون رکستون G۴، کوراندو، XLV، تیوولی و سانگ‌یانگ اکتیون را به فروش می‌رساند. برخلاف استقبال اندکی که برای موسو در بازار‌های داخلی مشاهده شد، درحال حاضر فروش محصولات سانگ یانگ از استقبال بسیار خوبی برخوردار است و خودرو‌های سانگ یانگ در بازار‌های داخلی طرفداران خاص خود را دارند. رامک خودرو نیز در کشور کار خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است و برند‌های متنوعی را در اختیار خریداران داخلی قرار می‌دهد.

در ادامه لیست قیمت برخی از خودروهای سانگ یانگ به شرح زیر را مشاهده می کنید.

قیمت خودروهای سانگ یانگ در بازار
مدل خودرو قیمت به تومان
رکستون امپرور (مونتاژ)

 

۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

سانگ یانگ تیوولی (مونتاژ) اسپشیال (توربو)

۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینگ یانگ چیرمن مدل ۱۳۸۵

 

۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سانگ یانگ کوراندو ۲.۳ مدل ۱۳۸۶

 

۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سانگ‌یانگ رکستون G4 مدل ۱۳۹۶ ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سانگ‌یانگ کایرون اتوماتیک مدل۱۳۹۰

 

۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سانگ‌یانگ اکتیون اتوماتیک مدل ۱۳۹۰

 

 

۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سانگ‌یانگ رودیوس مدل ۱۳۹۰ ۱,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰

سانگ یانگ نیو کوراندو پرمیوم پلاس مدل ۱۳۹۶

۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سانگ یانگ موسو ۳۲۰۰ مدل ۱۳۸۲ ۵۲۰,۰۰۰،۰۰۰

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها:, , , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=19154

دیدگاه شما

آخرین اخبار