۷۰ درصد تاکسی‌ها و ۸۰ درصد اتوبوس‌ها نیاز به نوسازی دارند
کد خبر: ۱۹۷۸۹ | تاریخ انتشار : ۲۶-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

زاکانی گفت: حمل و نقل شهری تهران نیازمند ترمیم نیست بلکه برای حل چالش‌های آن لازم است دست به تحول بزنیم.

به گزارش ماشین نیوز ؛علیرضا زاکانی اظهار کرد: برای مدیریت و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری چه در حوزه جابجایی مسافر و چه در حوزه حمل بار نیاز به همکاری با شرکت‌های داخلی داریم.

وی در ادامه افزود: بسیاری به من توصیه می‌کردند که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری به سراغ شرکت‌های خارجی برویم، اما همواره اولویت اول ما در شهرداری استفاده از تولید داخل بوده است و اگر جایی حس کردیم تولیدات داخل پاسخگو نیاز‌های ما نیست به سراغ محصولات خارجی می‌رویم.

زاکانی در ادامه افزود: نکته دیگر این است که تهران ویترین کشور است؛ به همین دلیل هر پروژه‌ای در این شهر موفق شود بلافاصله به سایر نقاط ایران تسری پیدا می‌کند.

شهردار پایتخت با اشاره به چالش‌های حمل و نقل شهری تهران بیان کرد: حمل و نقل شهری تهران نیازمند ترمیم نیست بلکه برای حل چالش‌های آن لازم است دست به تحول بزنیم؛ ناوگان حمل و نقل شهری تهران از فرسودگی چند ساله رنج می‌برد؛ به نحوی که صددرصد ون‌ها باید از رده خارج شوند و ۷۰ درصد تاکسی‌ها و ۸۰ درصد اتوبوس‌ها نیاز به نوسازی دارند.

زاکانی همچنین با اشاره به تمایل شهرداری در استفاده از خودرو‌های برقی و گازسوز گفت: در تهران با بحران آلاینده‌های گازی رو به رو هستیم به همین جهت استفاده از خودرو‌های برقی و گازسوز برای ما در اولویت است و به دنبال استفاده از خودرو‌هایی با این ویژگی در حمل و نقل شهری هستیم.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=19789

دیدگاه شما

آخرین اخبار