رشد ۴۱۸ درصدی تولید خودروی کامل
کد خبر: ۲۰۱۹۴ | تاریخ انتشار : ۰۳-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

در دوره ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، تولید خودرو کامل ۴۱۸ درصد افزایش و تعداد تعهدات معوق دو شرکت خودروساز ۳۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ماشین نیوز ؛تولید کل انواع خودرو سبک از ابتدای فروردین تا ابتدای دی‌ ۱۴۰۱ سال جاری ۷۵۰ هزار و ۸۲۵ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تولید ۶۹۶ هزار و ۴۲۱ دستگاه بوده در دو شرکت بزرگ خودروساز ۸ درصد افزایش داشته است.

 نقطه قابل‌توجه این است که این رشد تولید از محل تولید خودروهای کامل است به طوری که در دوره ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه، تولید خودرو کامل ۴۱۸ درصد افزایش و خودروی ناقص ۹۱ درصد کاهش داشته است.

تولید خودرو ناقص (انباشته در کف پارکینگ) از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ابتدای دی سال جاری ۸۷۶ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۷۸ هزار و ۹۸۲ دستگاه بوده با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و تقریبا صفر شده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ابتدای دی، تعداد تعهدات کل دو شرکت خودروساز ۴۲۲ هزار و ۹۴۲ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۵۹ هزار و ۲۹۹ دستگاه بوده با کاهش ۸ درصدی، تعداد تعهدات معوق دو شرکت کاهش ۳۶ درصدی و تعداد خودروی فاکتور شده دو شرکت خودروساز با افزایش ۳۶ درصدی همراه بوده است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=20194

دیدگاه شما

آخرین اخبار