سهم خودروهای پاک آمریکا در کالیفرنیا به ۴۰ درصد رسید
کد خبر: ۲۰۲۶۸ | تاریخ انتشار : ۰۴-۱۱-۱۴۰۱ - ۹:۳۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

کالیفرنیا ۴۰ درصد از فروش خودروهای بدون آلایندگی آمریکا در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ داده‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۹ درصد از کل خودروهای فروخته شده در کالیفرنیا در سال گذشته، خودروهای بدون آلایندگی (ZEVs) بودند که ۴۰ درصد از کل فروش این خودروها از جمله خودروهای هیبریدی در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دادند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات‌متحده، خواستار آن شده است که ۵۰ درصد از کل فروش خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۰ خودروهای الکتریکی یا پلاگین هیبریدی باشد.

گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، در سپتامبر ۲۰۲۰ برای اولین‌بار طرحی را برای حذف تدریجی خودروهای فقط بنزینی تا سال ۲۰۳۵ اعلام کرد و ایالت سال گذشته تصمیم گرفت تمام خودروهای جدید فروخته شده در این ایالت تا سال ۲۰۳۵ را ملزم کند که پلاگین هیبریدی یا الکتریکی باشند.

حدود ۱۲ درصد از خودروهای فروخته شده در کالیفرنیا در سال ۲۰۲۱ خودروهای بدون آلایندگی بودند. پایگاه داده کمیسیون انرژی کالیفرنیا در روز جمعه نشان داد که در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۴۶ هزار خودروی بدون آلایندگی در کالیفرنیا فروخته شد که مدل سه شرکت تسلا در رتبه اول جدول فروش قرار گرفت زیرا حدود ۹۵ هزار خودروی الکتریکی در این منطقه فروخته شد و شاسی بلند کامپکت تسلا، با فروش حدود ۹۴ هزار خودرو در این ایالت، در جایگاه دوم قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، مردم کالیفرنیا سال گذشته حدود ۵۱ هزار خودروی الکتریکی پلاگین هیبریدی خریداری کردند و در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ هزار شارژر خودروی الکتریکی در این ایالت نصب شد. در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۸۶ هزار خودروی الکتریکی با باتری با برد ۲۰۰ مایل یا بیشتر فروخته شد.

برچسب ها:, , , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=20268

دیدگاه شما

آخرین اخبار