نکات مهمی که خانم‌ها باید هنگام رانندگی بدانند
کد خبر: ۲۱۳۰۴ | تاریخ انتشار : ۲۳-۱۱-۱۴۰۱ - ۷:۱۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رانندگی کار سختی نیست و فقط با رعایت نکات مهم و کمی تمرین می‌توان یکی از بهترین راننده‌ها شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛دانستن نکات مهم و آموزشی در حین رانندگی بسیار مهم است، همچنین تعداد رانندگان خانم در حال افزایش است و راننده‌های زن حرفه‌ای زیادی نیز وجود دارند. حتی در برخی اوقات رانندگان زن، اتوبوس‌های بی آر تی و کامیون‌ها را هدایت می‌کنند، اما متاسفانه هنوز هم برخی راننده‌های خانم از رفتن به چهار راه‌های شلوغ یا مکان‌های شلوغ می‌ترسند و هنگامی که جاده شلوغ می‌شود؛ نسبت به خودرو‌های کناری‌شان کمی واهمه دارند.

 رانندگی کار سختی نیست و فقط با رعایت نکات مهم رانندگی برای خانم‌ها و کمی تمرین و افزایش اعتماد به نفس می‌توان یکی از بهترین راننده‌ها شد:

۱) در مکان‌های شلوغ و ترافیک که به ترمز زیاد و توقف متعدد نیاز دارید، فاصله خودرو خود با خودرو‌های دیگر را رعایت کنید و به خودرو‌ها رو به رو بسیار نزدیک نشوید. این نکات مهم رانندگی برای خانم‌ها را حین رانندگی به یاد داشته باشید.

۲) آینه‌های بغل و آینه وسط ماشین را همیشه و هربار که سوار خود می‌شوید با توجه به دید خودتان تنظیم کنید. آیینه‌ها باید کاملا در دیدتان باشد. به صدا‌ها یا بو‌های عجیبی که در خودروی خود حس می‌کنید؛ توجه کنید. زیرا شاید ممکن است نشان از یک وضعیت اضطراری باشد.

۳) نسبت به محیط اطراف توجه لازم را داشته باشید و این را هم در نظر بگیرید که شما تنها ماشین موجود در جاده نیستید و باید به ماشین‌های اطراف خود توجه کنید. هنگام رانندگی مدام آینه‌های خودروی تان را چک کنید.

۴) پشت چراغ قرمز آرایش کردن را کنار بگذارید، چون علاوه بر اینکه حواس خودتان پرت می‌شود، حواس راننده‌های دیگر نیز پرت می‌شود و ممکن است زمان را از دست بدهید.

۵) کنار موتورسیکلت‌ها، نیسان‌ها، وانت‌ها و خودرو‌هایی که فکر می‌کنید ممکن است خطر زا باشند با احتیاط بیشتر رانندگی کنید.

۶) از نور بالا استفاده نکنید. چرا که دید راننده مقابل تان را کاهش می‌دهد.

۷:  همیشه باد لاستیک خودروی تان را چک کنید تا در صورت کم بودن باد مشکل را حل کنید. چرا که کم بودن باد لاستیک منجر به افزایش مصرف سوخت می‌شود و ممکن است لاستیک تان در معرض خطر ترکیدن قرار بگیرد. البته که باید باد لاستیک ماشین تان را بررسی کنید تا بادش بیش از حد هم نباشد چرا که باد زیاد باعث می‌شود میزان خطر تصادف افزایش یابد و باعث تاخیر در ترمز کردن می‌شود.

۸:  قبل از رانندگی هواشناسی را چک کنید تا بتوانید خودتان را با شرایط آب و هوایی هماهنگ کنید. چرا که مه زیاد، برف، وزش باد و بارش باران شرایط خطرناکی برای رانندگی دارند. اگر در چنین شرایطی و با مه زیاد رانندگی می‌کنید حتما چراغ‌های مه شکن خودرو و چراغ‌های جلوی خود را روشن کنید.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=21304

دیدگاه شما

آخرین اخبار