امروز؛ انتشار اوراق سلف موازی استاندارد خودرو
کد خبر: ۲۱۳۴۴ | تاریخ انتشار : ۲۳-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

بهمن موتور امروز یکشنبه، ۲۳ بهمن اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد وانت کارا ۲۰۰۰ تک کابین به ارزش ۲ هزار میلیارد می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛به بهانه انتشار اوراق سلف موازی استاندارد خودرو  بورس کالا اعلام کرد: شورای عالی بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۸۹ به استناد بند ۲۴ ماده ۱ و بند ۴ ماده ۴ قانون بازار اوراق بهادار با انجام معاملات سلف موازی در بورس‌های کالایی موافقت کرد و مقرر شد سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند. اوراق مبتنی بر عقد پایه سلف به تایید کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران رسید و دستورالعمل اجرایی آن در ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ توسط هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب شد. نخستین اوراق سلف موازی استاندارد در تیر ۱۳۹۴ و توسط شرکت گل گهر روی سنگ آهن تولیدی این شرکت منتشر شد و پس از انتشار این اوراق، تقاضای زیادی از سوی تولیدکنندگان برای انتشار این اوراق به بورس کالای ایران ارائه شد.

قرارداد سلف، قراردادی است که براساس آن مقدار معینی از دارایی پایه با مشخصات تعیین شده به فروش میرسد. به نحوی که خریدار وجه قرارداد را بعد از انعقاد قرارداد به صورت نقدی پرداخت کرده و دارایی پایه نیز در سررسید مشخصی در آینده توسط فروشنده به خریدار تحویل داده می‌شود.

حالا بهمن موتور امروز یکشنبه، ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ به منظور تامین سرمایه در گردش، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد وانت کارا ۲۰۰۰ تک کابین به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در بورس کالای ایران با سررسید دو ساله می کند. همچنین نماد «عبهمن» هم اکنون در سامانه معاملاتی مدیریت فناوری بورس تهران درج شده است.

جزییات اوراق سلف موازی استاندارد خودرو

اوراق سلف موازی استاندارد خودروی کارا، دارای بازارگردان با حداقل سفارش انباشته و دامنه مظنه دو درصد به اندازه یک درصد حجم کل اوراق و سقف تعهد معاملات روزانه تا ۵ درصد حجم کل اوراق بوده و از این‌رو سرمایه‌گذاران نسبت به نقدشوندگی اوراق نگرانی نخواهند داشت.

در صورت تمایل خریدار اوراق، امکان تحویل فیزیکی اوراق و تحویل خودرو فراهم است. البته اوراق سلف موازی استاندارد این خودرو منضم به اختیار فروش تبعی با قیمت اعمال معادل ۱۳۶ درصد قیمت پایه عرضه اولیه و اختیار خرید تبعی با قیمت اعمال ۱۴۴ درصد قیمت پایه عرضه اولیه است.

بنابراین با توجه به قیمت‌های اعمال اعلامی، سود سرمایه‌گذاران تا سررسید از مشارکت در تأمین مالی بهمن موتور ۳۶ تا ۴۴ درصد خواهد بود. البته سرمایه‌گذران در طول دوره معاملاتی تا سررسید، امکان فروش اوراق در بازار ثانویه را خواهند داشت.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=21344

دیدگاه شما

آخرین اخبار