قیمت و سهمیه بندی بنزین تغییری نمی کند
کد خبر: ۲۱۷۲۰ | تاریخ انتشار : ۳۰-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ تأکید کرد که سال آینده قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و سهمیه هزار و ۵۰۰ تومانی دولتی و سهمیه ۳ هزار تومانی آزاد ثابت خواهد بود.

به گزارش ماشین نیوز ؛اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ در تبصره ۱۴ لایحه بودجه مصوبه‌ای داشتند که رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق در تشریح آن گفت: به منظور برقراری عدالت در بهره مندی از یارانه بنزین، خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر عضو خانواده ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه بنزین دریافت می کنند؛ این حکم باید از خرداد ۱۴۰۲ عملیاتی شود، البته وی تاکید کرد که قیمت بنزین در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند.

*سهمیه بنزین دولتی و آزاد در سال آینده تغییری نمی‌کند

بنابراین گزارش، مالک شریعتی؛ عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

“کمیسیون تلفیق  بودجه ۱۴۰۲ تصویب کرد دولت مجاز است از ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۲ و در صورت تحقق منابع، به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر عضو خانواده، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه‌ای اختصاص دهد و امکان تبادل سهمیه بنزین را در بازار فراهم کند.

در صورت اجرای جزء (۱)، دولت موظف است در سال ۱۴۰۲ این حکم را «بدون هرگونه افزایش قیمت» در نرخ‌های سهمیه‌ای و آزاد بنزین و با حفظ سهمیه سابق برای حداکثر دو خودرو سواری در خانوارهای دارای خودرو و نیز حفظ سایر سهمیه‌ها شامل خودروهای عمومی، وانت‌بار و موتورسیکلت انجام دهد.

*همه افراد در سال آینده باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنند

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «در کمیسیون تلفیق مصوب شد تا همه افراد جامعه از کارت سوخت شخصی استفاده کنند. این کار مانع زیادی برای قاچاق سوخت ایجاد خواهد کرد. وقتی سوخت گران نمی‌شود، برای حفظ ثروت ملی لازم است بر توزیع آن نظارت بیشتری صورت گیرد.

البته ممکن است معدودی هم کارت را گم کنند، وزارت نفت باید برای ایشان کارت اضطراری داشته باشد. البته می‌بایست استفاده کنندگان مشخص باشند. در شرایطی که فاصله قیمتی بنزین داخل کشور با خارج، ده برابر است و مصرف هم خیلی بالاست، باید بر توزیع آن کنترل جدی داشته باشیم.»

لازم به ذکر است که کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ تأکید کرد که سال آینده قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و سهمیه هزار و ۵۰۰ تومانی دولتی و سهمیه ۳ هزار تومانی آزاد ثابت خواهد بود.

 بررسی جزئیات بودجه سال ۱۴۰۲ تقریبا در کمیسیون تلفیق به پایان رسیده و فردا یکشنبه آخرین جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی تبصره‌ها و مفاد مراعا مانده برگزار شده و در نهایت لایحه برای بررسی نمایندگان در سامانه بارگذاری می‌شود.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=21720

دیدگاه شما

آخرین اخبار