خسارت ۸.۳ میلیارد تومانی به ازای هر فوتی تصادفات
کد خبر: ۲۲۵۵۷ | تاریخ انتشار : ۱۴-۱۲-۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سردار هادیان فر در اصفهان گفت: به ازای هر نفری که تصادفات شهری و جاده‌ای جانش را می‌گیرد، کشور متحمل ۸.۳ میلیارد تومان خسارت می‌شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا در جلسه شورای ترافیک استان اصفهان با اشاره به اینکه سالیانه ۱۷ هزار نفر در کشور در تصادفات کشته و ۳۶۹ هزار نفر مجروح می‌شوند، گفت: البته این آمار نسبت به ۱۱ سال گذشته روند کاهشی دارد و از رقم ۲۸ هزار نفر کشته به ۱۷ هزار نفر فعلی رسیده؛ با این حال همین آمار نیز بسیار بد است.

او ادامه داد: ۱۷ هزار کشته در سال معادل جان باختن ۲ نفر در هر ساعت است و طبق آمار به ازای هر یک کشته ۳۰ نفر مجروح و ۱۰ تا ۲۰ درصد آنان دچار معلولیت می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه سالیانه ۲۵۰۰ نفر عامل مرگ ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر می‌شوند، خاطرنشان کرد: به ازای هر نفر که تصادفات شهری و جاده‌ای جانشان را می‌گیرد ۸.۳ میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می‌شود.

سردار هادیان فر با اعلام اینکه تصادفات هفت درصد خسارت مسلم در تولید ناخالص ملی دارد اضافه کرد: ۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور صرف خسارات ناشی از تصادفات می‌شود؛ بنابراین اگر دولت‌ها بودجه‌ای برای توسعه و ایمن سازی حمل و نقل اختصاص دهند، اتلاف سرمایه نیست بلکه سرمایه گذاری و جلوگیری از خسارت است.

او با بیان اینکه بیمه‌ها سالیانه ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت می‌پردازند، یادآور شد: فقط ۲ هزار میلیارد تومان هزینه تصادفات ساختگی می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا از احیای شورای عالی ایمنی ترافیک پس از هشت سال در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: موضوع ماده ۲۳ حل و فصل شده و امسال پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز کردیم؛ یکی از مشکلات عدیده در بازگشت این پول‌ها به استان‌ها و شهرداری‌ها در بحث شهر‌ها برطرف شد که بدون در نظر گرفتن ماده ۲۳ برنامه و بودجه ۳۰ درصد سهم شهرداری‌ها مستقیم به وزارت کشور واریز می‌شود.

سردار هادیان فر با اشاره به بررسی حوادث رانندگی در ۱۳۸ کشور افزود: ۹۴ درصد حمل و نقل کشورمان زمینی و ۶ درصد دریایی، هوایی و ریلی است در حالی که این آمار در اروپا متفاوت است، زیرا آنان بر عکس ما، هزینه داشتن خودروی شخصی را برای مردم سخت می‌کنند تا ناچار شوند از ناوگان عمومی استفاده کنند.

او با بیان اینکه سالیانه ۲ میلیون وسیله نقلیه به خودرو‌های در حال تردد کشور اضافه می‌شود، اظهار کرد: اکنون آمار خودرو‌های در تردد ما به ۳۹ میلیون دستگاه رسیده و دولت شرایطی فراهم کرده که خودرو وارد شود؛ در این حال در خیابان‌های ما تغییراتی ایجاد نمی‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سال ۱۴۰۱ روند تصادفات افزایشی بود؛ امسال تا امروز شمار جانباختگان به ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده و ۲۸۰ هزار نفر هم مجروح داشتیم.

سردار هادیان فر با بیان اینکه ۳۴ درصد تصادفات و ۷۰ درصد کشته‌ها مربوط به جاده‌هاست، اظهار کرد: ۲۳ اسفند رزمایش آمادگی طرح‌های نوروزی را در استان‌ها برگزار می‌کنیم و از ۲۴ اسفند طرح نوروزی پلیس راهور آغاز می‌شود.

او شرایط نوروز امسال را متفاوت از نوروز قبل خواند و توضیح داد: پیش بینی این است که ۳۸ درصد نسبت به نوروز ۱۴۰۱ افزایش سفر داشته باشیم که علت آن کاهش کرونا و افزایش خودروهاست و پیش بینی ما برای اوج سفر‌ها از ۲۴ اسفند است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=22557

دیدگاه شما

آخرین اخبار