صعود تولید خودروی انگلیس
کد خبر: ۲۳۴۸۰ | تاریخ انتشار : ۱۰-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

تولید خودرو بریتانیا در ماه فوریه در اولین افزایش ماهانه خود در سه ماه گذشته و به کمک کاهش مشکلات زنجیره تامین و تولید قوی در بازارهای داخلی و خارجی، ۱۳.۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش ماشین نیوز ؛ انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور انگلستان امروز(پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولید خودرو بریتانیا در ماه گذشته با افزایش ۸۰۵۰ دستگاهی به ۶۹ هزار و ۷۰۷ دستگاه خودرو رسید و صادرات ۱۱.۵ درصد و تولید داخلی ۲۰.۳ درصد افزایش یافت.

این انجمن اعلام کرد که حدود ۸۱.۲ درصد از کل خودروهای تولید شده بیشتر به اتحادیه اروپا و مقدار کمتری به کشورهایی از جمله ژاپن، استرالیا و ترکیه صادر شده است که کاهش به ایالات‌متحده و چین را جبران می‌کند.

صنعت خودروی جهانی در دو سال گذشته با کمبود قطعات مهم به علت بیماری همه‌گیر مواجه بود و اختلالات زنجیره‌تامین در چین به دلیل محدودیت‌های شدید چند ماهه نیز بر این بخش تاثیر گذاشته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که تولید خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و برقی به رشد خود ادامه داد و با افزایش ۷۲.۲ درصدی به ۲۷ هزار و ۳۹۲ دستگاه در فوریه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتورانگلستان اوایل این ماه اعلام کرد که بریتانیا باید به طرح‌های ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت واکنش نشان دهد، در غیر این صورت خطر عقب افتادن در رقابت برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی  وجود دارد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=23480

دیدگاه شما

آخرین اخبار