تیراژ و کیفیت خودرو بالا می‌رود
کد خبر: ۲۴۰۷۶ | تاریخ انتشار : ۲۲-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه با توجه به تعدیل نرخ خودرو پیش‌بینی وی از وضعیت بازار خودرو چیست، گفت: نامه معاون اول رئیس‌جمهوری درباره مخالفت با افزایش قیمت نبود بلکه مبنی بر بازنگری مصوبه شورای رقابت بود که پس از برگزاری جلسات نیز افزایش قیمت به صورت میانگین از ۳۵ درصد به ۲۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش ماشین نیوز ؛خاندوزی گفت: امیدوارم سایر نهادهای عامل بر تولید و واردات در سال جاری حداکثر همکاری را انجام دهند تا بدون اتخاد سیاست‌های ناهماهنگ، کمک شود تولید و عرضه خودرو با قیمت قابل دسترس، افزایش یابد. اگر جامعه مطمئن باشد که هر زمان بخواهد می‌تواند با قیمت منصفانه خودرو بخرد بدون تردید التهابات سال ۱۴۰۱ را برای سال جاری نخواهیم داشت.

وی افزود: همزمان برای کاهش زیان‌دهی تولید کمک می‌کنیم تا انگیزه و تیراژ و کیفیت تولید افزایش یابد. برنامه وزارت صمت این است که با تدابیری نسبت به افزایش تیراژ تولید اقدام کند و آرامش و ثبات را به بازار خودرو برگرداند.

سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: وزارت صمت تلاش کرد تا عقب‌افتادگی‌های سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ جبران شود و بر همین اساس در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۹ درصد رشد تولید خودرو داشتیم و بیش از یک میلیون و ۳۴۷ هزار دستگاه خودرو تولید شد و برنامه امسال هم تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=24076

دیدگاه شما

آخرین اخبار