رونمایی از طراحی یک خودرو با ظاهر شبیه به سفینه فضایی
کد خبر: ۲۴۳۶۴ | تاریخ انتشار : ۲۸-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

لانچیا Pu+Ra HPE، یک خودرو کانسپت با شکل و شمایل سفینه‌های فضایی اخیرا رونمایی کرده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛نام این خودرو مفهومی، مخفف عبارت “High Performance Electric” است که به نوعی از عملکرد جذاب آن در مشخصات فنی و استفاده از موتور‌های برقی حکایت دارد. هرچند که فعلا از توان این موتور‌های برقی خبری نداریم، اما می‌دانیم که در هر بار شارژ شدن باتری‌ها، می‌توانند ۷۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کنند و برای شارژ مجدد، فقط به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارند. همچنین اگر با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید، مصرف انرژی موتور‌های برقی به کمتر از ۱۰ کیلو وات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر می‌رسد.

خودرو برقی و مفهومی لانچیا Pu+Ra HPE به سیستم رابط کاربری S.A.L.A مجهز شده، اما این سیستم چیست؟ به لطف SALA می‌توانید محیط خودرو را مطابق با شرایط مسیر و خلق و خوی سرنشینان تنظیم کنید. از تنظیم صندلی‌ها تا سیستم تهویه مطبوع یا نورپردازی و سیستم پاشش عطر خودرو، همگی از طریق این سامانه انجام می‌شوند. حتی می‌توانید یک پروفایل مخصوص را برای گروه دوستان یا خانواده خود درست کنید تا اتمسفر کابین، دقیقا با شرایط دلخواه شما هماهنگ باشد.. آینه‌های جانبی این خودرو با اینکه از نوع دوربین دار و مدرن هستند، اما باز هم با اکثر کانسپت‌های جهان فرق دارند. این آینه‌های جانبی در جهت کاهش ضریب درگ خودرو و کمتر شدن مصرف انرژی، به داخل بدنه می‌روند. همچنین طراحی رینگ‌ها هم کاملا آیرودینامیکی و بر اساس همین فلسفه انجام شده است.

فعلا در مورد اینکه چه خودرویی بر اساس لانچیا Pu+Ra HPE ساخته خواهد شد، هیچ اطلاعاتی وجود ندارد، اما محصولات برقی و مدرن این شرکت قرار است از سال ۲۰۲۸ به میدان بیایند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=24364

دیدگاه شما

آخرین اخبار