۴ ویژگی منحصر به فرد کراس اوورها را بشناسید
کد خبر: ۲۴۶ | تاریخ انتشار : ۱۸-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شاسی بلند‌ها و به خصوص کراس اوورها، امروزه طرفداران بسیاری پیدا کردند که این میزان از محبوبیت آن‌ها بی دلیل نیست. با چهار ویژگی منحصر به فرد کراس اوورها نسبت به خودروهای دیگر آشنا خواهیم شد.

به گزارش ماشین نیوز ؛فردی که یک بار لذت رانندگی با شاسی بلندها را تجربه کرده باشد، معمولا به سختی می‌تواند از آن دل بکند. شاسی بلند‌ها لذت یک سواری لذت بخش را به سرنشینان می‌دهد و یک خودرو مناسب برای مسافرت‌های طولانی و خانوادگی است.

این خودروها دارای چهار ویژگی هستند که آن‌ها را محبوب و منحصر به فرد می‌کند:

* فضای زیاد برای بار و وسایل
کراس اوور‌ها در واقع یک خودرو با بدنه شاسی بلند است که بر روی پلتفرم خودروهای سدان سوار هستند. سواری آن‌ها مانند یک خودرو سدان است اما فضای یک خودرو شاسی بلند را دارند.

هنگامی که قصد سفر دارید، در صورت داشتن یک کراس اوور خیلی دغدغه فضای بار و صندوق عقب را نخواهید داشت، به این دلیل که فضای بار این خودروها تقریبا به اندازه شاسی بلند‌ها است و می‌توانید حجم زیادی از وسیله را در خودرو خود جا بدهید.

* سواری نرم
در ساخت شاسی بلند‌ها (SUV) از پلتفرم‌های “Body on Frame” استفاده می‌شود. یعنی اتاق بر روی یک فریم سوار می‌شود که این فریم بسیار مقاوم است و به شاسی بلندها اجازه می‌دهد تا در جاده‌ها و سطوح بسیار نا هموار براند.

اما کراس اوورها بر روی پلتفرم سواری‌ها هستند که به آن‌ها “Unibody” گفته می‌شود. در این خودروها بدنه و شاسی از هم جدا نیستند و یک تکه هستند. از طرف دیگر سیستم فنر بندی این خودروها به بهترین نحو ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده را مهار می‌کند. همین دو ویژگی موجب می‌شود تا کراس اوورها سواری نرمی داشته باشند.

* مصرف سوخت کم
شاسی بلند‌ها به دلیل وزن زیاد، دارای مصرف سوخت نسبتا زیادی هستند اما کراس اوورها به دلیل داشتن وزن کمتر و عموما پیشرانه‌های کم حجم‌تر، مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به شاسی بلند‌ها دارند.

* فضای بیشتر برای سرنشینان بیشتر
این خودروها برای مسافرت کاملا یک گزینه مناسب هستند. به دلیل داشتن مصرف سوخت کم نسبت به شاسی بلندها، فضای زیاد برای بار و از همه مهم‌تر فضای زیاد برای جا دادن سرنشینان بیشتر در خودرو.

برخی از کراس اوورها می‌توانند ۷ سرنشین را در خود جای بدهند.

 

منبع: خودروکار

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=246

دیدگاه شما

آخرین اخبار