نسخه فیس لیفت رنو کلیو ۲۰۲۴ معرفی شد
کد خبر: ۲۴۶۰۵ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

فیس‌لیفت رنو کلیو مدل ۲۰۲۴ با تغییرات بزرگی در قسمت جلو و همین‌طور تیپ اسپرت جدید آلپین اسپریت معرفی شده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛هرچند خودرو‌های کوچک درون‌سوز در اروپا در خطر انقراض قرار دارند، اما رنو همچنان به این بخش متعهد بوده و فیس‌لیفت کلیو را معرفی کرده است. این هاچ‌بک ساب‌کامپکت فرانسوی تغییرات ظاهری بزرگی را خصوصاً در قسمت جلو تجربه کرده که نمایی تهاجمی‌تر و مشابه محصولات جدید رنو مثل اسپیس به آن بخشیده است. در این بخش شاهد چراغ‌های باریک جدیدی هستیم که حالا در تمام تیپ‌ها از نوع LED هستند.

در گوشه‌های دماغه هم دی‌لایت‌های جدیدی جای گرفته‌اند که هرکدام نیمی از لوگوی لوزی شکل رنو را نشان می‌دهند. همچنین در وسط جلوپنجره هم لوگوی جدید این شرکت خودنمایی می‌کند. رنو همچنین تیپ جدید بنام آلپین اسپریت را برای کلیو ۲۰۲۴ ارائه کرده که طراحی سپر جلوی آن با تیغه‌ای به رنگ خاکستری مات از موتوراسپرت الهام گرفته است. در این نسخه بخش پایینی سپر عقب هم به همین رنگ است درحالی‌که در همهٔ تیپ‌ها چراغ‌های عقب جدیدی با کاور شفاف کریستالی ارائه می‌شود.

قوی‌ترین پیشرانهٔ هاچ‌بک ساب‌کامپکت رنو یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری هیبریدی با ۱۴۵ اسب بخار قدرت است، اما خریداران می‌توانند موتور ضعیف‌تر ۱.۲ لیتری را هم در نسخه‌های ۱.۲ لیتری توربوشارژ LPG با ۱۰۰ اسب بخار، بنزینی توربو با ۹۰ اسب بخار و تنفس طبیعی با ۶۵ اسب بخار انتخاب کنند. همچنین علیرغم کاهش محبوبیت موتور‌های دیزلی در اروپا، رنو همچنان به ارائهٔ یک موتور دیزلی ۱۰۰ اسب بخاری برای کلیو ادامه می‌دهد.

برای این خودرو، اما هیچ قوای محرکه الکتریکی ارائه نشده، زیرا این وظیفه بر عهدهٔ رنو ۵ آینده خواهد بود که در کنار کلیو عرضه می‌شود. البته هرچند کلیو در طول سال‌ها موفقیت بزرگی برای رنو به همراه داشته و بیش از ۱۶ میلیون دستگاه فروخته، اما احتمالاً این فیس‌لیفت آخرین نفس هاچ‌بک کوچک درون‌سوز رنو خواهد بود، زیرا این برند فرانسوی به سمت رسیدن به آینده‌ای تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ حرکت می‌کند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=24605

دیدگاه شما

آخرین اخبار