اختلال در حمل و نقل عمومی آلمان به دلیل اعتصاب‌
کد خبر: ۲۴۹۳۶ | تاریخ انتشار : ۰۶-۰۲-۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

در پی فراخوان اتحادیه وردی آلمان برای برگزاری اعتصاب‌های هشدار دهنده در بخش‌های حمل و نقل عمومی در بسیاری ایالات، این اعتصاب‌ها امروز از صبح زود آغاز شده و اختلالاتی را در حمل و نقل عمومی ایجاد کرده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛در پی فراخوان اتحادیه وردی آلمان برای برگزاری اعتصاب در بخش های حمل و نقل عمومی مسافران تعدادی از خطوط اتوبوس در هانوفر و اطراف آن باید برای لغو و تاخیرها در روز چهارشنبه آماده شوند.

در مناقشه چانه زنی جمعی در دویچه بان، اتحادیه EVG پیشنهاد دیگری از این گروه را رد کرد. کریستین لوروچ، مذاکره کننده این اتحادیه بعدازظهر سه شنبه در فولدا اعلام کرد که طرف کارفرما در ارائه پیشنهادات پیشرفت کند. وی تاکید کرد که این پیشنهاد غیر قابل مذاکره است.

دویچه بان در این مذاکرات که چندین ساعت به طول انجامید، ۱۰ درصد بیشتر برای گروه های دستمزد پایین و متوسط ​​و ۸ درصد برای گروه های دستمزد بالا پیشنهاد کرده بود. علاوه بر این بر این اساس قرار شد مالیات و حق بیمه تورم بدون عوارض گمرکی در مجموع ۲۸۵۰ یورو در مرحله اعمال می شود.

EVG همچنین اعلام کرد که این پیشنهاد به معنای حداقل حدود ۱۵۰ یورو بیشتر در ماه برای هر کارمند است. این در حالی است که این اتحادیه برای اقشار درآمدی ۶۵۰ یورو بیشتر یا دوازده درصد و یک دوره یک ساله را می خواهد.

به گفته این اتحادیه، هسته اصلی مذاکرات همچنان موضوع حداقل دستمزد است. لوروچ گفت که موضوع هنوز روشن نشده است.

پس از اعتصاب روز دوشنبه فرودگاه های برلین-براندنبورگ و هامبورگ، اعتصاب حمل و نقل عمومی در مجموع در پنج ایالت فدرال روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. هدف از این کار افزایش فشار در مذاکرات جمعی است.

این اعتصاب هشداردهنده سه شنبه شب در نیمه شب آغاز شده و تا پایان ساعت کاری امروز (چهارشنبه) ادامه دارد.

در چندین نقطه در جنوب غربی، مسافران باید منتظر محدودیت در حمل و نقل محلی در روز چهارشنبه باشند. اتحادیه وردی از کارکنان SWEG Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH خواست تا امروز ( چهارشنبه) یک اعتصاب هشداردهنده تمام روز برگزار کنند.

به گفته سخنگوی این اتحادیه، از ۱۸۰۰ کارمند در بادن-وورتمبرگ خواسته شده است که شغل خود را کنار بگذارند. این اتحادیه اعلام کرده که این اعتصاب می‌تواند منجر به اختلال در ترافیک اتوبوس در بسیاری مناطق شود. علاوه بر این، ترافیک ریلی شبکه های اورتناو، اولمر استرن، زولرنبان و حلقه جنگل سیاه تحت تأثیر این اعتصاب ها قرار گرفته است.

علاوه بر اعتصاب ها در بادن-وورتمبرگ، اعتصابات هشدار دهنده در شلزویگ-هولشتاین، نیدرزاکسن، نوردراین-وستفالن و بایرن برنامه ریزی شده است.

اتحادیه وردی همچنین خواستار اعتصاب هشداردهنده یک روزه در فرودگاه هامبورگ در روز دوشنبه هم شده بود. حدود ۳۰۰ کارمند ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل هوانوردی Hamburg GmbH (AHS) که مسئول ورود و سوار شدن به هواپیما هستند، از جمله به اعتصاب هشدار فراخوانده شده بودند.

کارکنان امنیتی فرودگاه برلین-براندنبورگ نیز روز دوشنبه کار خود را متوقف کردند. مدت کوتاهی پس از اعلام اعتصاب هشدار، این فرودگاه اعلام کرد که هیچ پرواز مسافری در روز دوشنبه انجام نخواهد شد.
رالف بیزل، مدیر کل انجمن فرودگاه‌ها ADV، از اعتصاب‌های هشداردهنده انتقاد کرده و گفت: باز هم فرودگاه‌ها بیشترین آسیب را می‌بینند، اگرچه در مذاکرات شرکت ندارند و طرف مذاکره جمعی نیستند.

در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز اعتصاب ها در بخش حمل و نقل ریلی و هوایی آشفتگی های زیادی را در آلمان ایجاد کرد.

مسافران در روزهای پنجشنبه و جمعه در چندین فرودگاه آلمان با تاخیر و کنسلی های متعددی مواجه شدند.

در طول اعتصاب در ۲۷ مارس هم EVG و وردی با هم وارد عمل شدند و علاوه بر حمل و نقل عمومی محلی، منطقه ای و راه دور، چندین فرودگاه در جمهوری فدرال را نیز فلج کردند. ساعت‌ها هیچ قطاری روی ریل کار نمی‌کرد.

مذاکرات برای قراردادهای دسته جمعی جدید از اواخر فوریه آغاز شده است. EVG در حال مذاکره برای ۲۳۰۰۰۰ کارمند است که ۱۸۰۰۰۰ نفر از آنها برای دویچه بان کار می کنند.

انجمن فدرال صنعت هوانوردی آلمان (BDL) به اعتصابات پی در پی در فرودگاه های مختلف آلمان انتقاد شدیدی وارد کرد.

بر اساس گزارش BDL، تنها در سه ماه اول سال جاری حدود هر یازده روز یک اعتصاب در فرودگاه صورت می‌گرفت. به دلیل اعتصاب گسترده در ۲۶ و ۲۷ مارس ۲۰۲۳، حدود ۳۵۰۰ پرواز در آن دو روز لغو شد. این بدان معناست که تعداد پروازهای لغو شده به دلیل اعتصابات در سال جاری به طور قابل توجهی از تعداد پروازهای لغو شده در کل سال ۲۰۱۹ بیشتر است. در آن زمان ۳۳۰۰ پرواز در طول سال وجود داشت که طبق BDL، به دلیل اعتصاب ها انجام نشد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=24936

دیدگاه شما

آخرین اخبار