خروج غربی‌ها پای خودروسازان چینی و ایرانی را به روسیه باز کرد
کد خبر: ۲۵۵۴۷ | تاریخ انتشار : ۱۶-۰۲-۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ | نسخه چاپی نسخه چاپی

در سایه خروج خودروسازان غربی و ژاپنی از روسیه، فروش خودروهای داخلی و چینی در این کشور فروش چند برابر داشته است و پیش بینی می شود امسال فروش خودروهای ایرانی در روسیه هم آغاز شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛ آمارهای ارائه‌شده از سوی موسسه اوتواستات روسیه، نشان می‌دهد که فروش خودروهای سواری در این کشور در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲.۷ برابر شده است. بر همین اساس ۷۵ هزار دستگاه خودرو طی ماه گذشته در روسیه به فروش رسیده که حتی نسبت به ماه قبل از آن ۸ درصد افزایش داشته است.

نقطه قابل توجه در این آمار این است که ۴۴ درصد کل خودروهای فروش‌رفته در روسیه در ماه آوریل چینی بوده و سهم خودروهای تولیدشده در داخل این کشور ۳۵ درصد بوده است. از سوی دیگر سهم خودروسازان کره‌ای، ژاپنی، اروپایی و آمریکایی هم از بازار روسیه در مجموع به حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

 خودروهای لادا پرفروش‌ترین برند روسی در بازار این کشور بوده و پرفروش‌ترین برند خارجی هم چری چین بوده است. درواقع تحریم‌های غرب و خروج شرکت‌های خودروسازی ژاپنی و غربی فرصتی را برای ظهور هرچه بیشتر خودروسازان چینی و ایرانی در این کشور فراهم کرده است.

خودروسازان چینی روند قوی‌ای را برای حضور گسترده در بازار روسیه آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود سهم این خودروسازان از بازار خودروی این کشور طی سال جاری به ۶۰ درصد برسد.

سال گذشته چین ۱۶۰ هزار خودرو به روسیه صادر کرد و انتظار می‌رود امسال هم فروش خودروهای ایرانی در روسیه آغاز شود.

برچسب ها:, , , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=25547

دیدگاه شما

آخرین اخبار