نقش ۶۰ درصدی عامل انسانی در تصادفات رانندگی
کد خبر: ۲۵۸۵۹ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۲-۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: عامل انسانی حدود ۶۰ درصد در تصادفات و سوانح ترافیکی نقش ایفا می کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ سیروس حسن زاده معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا در سومین نشست علمی تخصصی ایمنی در حمل و نقل، مرکز آموزش پشتیبانی نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: جا دارد از فرماندهان محترم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلانی ایران که چنین همایش و نشست‌هایی را برای افزایش آگاهی و ارتقا ایمنی حمل و نقل انجام می‌دهند تشکر و قدردانی کنیم.

وی افزود: خوشبختانه نیروی زمینی ارتش توجه خوبی به حوزه ایمنی حمل و نقل داشته و باعث شده که در دوسال گذشته به طور مستمر در ارتقای ایمنی حمل و نقل فعالیت‌های اثربخشی داشته و منجر به کاهش تصادفات آن گردیده است که جای تقدیر دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا افزود: در کشور ما سومین عامل مرگ و میر مربوط به تصادفات است که نشان می‌دهد در این حوزه باید بیشتر کار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه به طور میانگین هر نیم ساعت یک نفر در کشور بر اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهد که اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده‌ای است، تصریح کرد: در کشور ما متأسفانه سالیانه بطور میانگین حدود ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند که قابل قبول نیست و باید تلاش کنیم تا همانگونه که تاکید مقام معظم رهبری است، تصادفات و خسارات ناشی از آن را به حداقل اقل ممکن برسانیم.

سرهنگ حسن زاده در ادامه با اشاره به نقش عامل انسانی در تصادفات، بیان داشت: تحقیقات نشان می‌دهد که اگر عامل انسانی قوانین و مقررات را به درستی رعایت کند، می‌توان تا حدود ۶۰ درصد از تصادفات پیشگیری کرد.

وی با اشاره نقش قوانین و مقررات برای جلوگیری از سوانح ترافیکی ابراز داشت: در حال حاضر در کشور ما قوانین و مقررات در تخلفات رانندگی از بازدارندگی مطلوبی برخوردار نیست.

سرهنگ حسن زاده اضافه کرد: در کشور ما وضع قوانین بازدارنده امسال در حال بررسی است، که امیدواریم هم مجازات جایگزین و هم مبالغ تخلفات حادثه ساز رانندگی تأثیر خود را در ارتقای ایمنی و بازدارندگی در برابر تخلفات داشته و در نهایت منجر به کاهش سوانح و تصادفات ترافیکی شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا در پایان، با تاکید به لزوم بستن کمربند ایمنی در خودرو خاطر نشان کرد: استفاده از کمربند ایمنی ۴۰ تا ۷۰ درصد آسیب وارده به راننده و سرنشینان را کاهش می‌دهد.

سرهنگ سیروس حسن زاده درنهایت و مجدداً از تلاش‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهت ارتقای ایمنی حمل و نقل قدردانی کرد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=25859

دیدگاه شما

آخرین اخبار