مالیات صاحبان مشاغل خودرویی چگونه تعیین می‌شود؟
کد خبر: ۲۶۰۷۹ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۲-۱۴۰۲ - ۸:۱۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۱ صاحبان مشاغل خودرویی توسط سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛علی حسین‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اظهار کرد: بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، اصلاحی مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴، مالیات عملکرد سال ۱۴۰۱ صاحبان وسایل نقلیه مسافری، باری، ماشین‌آلات راه‌سازی و صنعتی با رعایت گروه‌بندی استان‌ها تعیین می‌شود.

حسین‌پور افزود: کلیه صاحبان مشاغل خودرویی که مجموع درآمد ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۱ با توجه به مفاد قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور حداکثر ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم معادل ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است، مشمول این دستورالعمل هستند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی استان‌های کشور به پنج گروه با توجه به امکانات، شاخص‌های مؤثر، وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز شرایط جوی گفت: استان سمنان در گروه سه این دستورالعمل و در ردیف استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، گلستان، زنجان، قم، همدان، مرکزی، یزد، بوشهر و خوزستان قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: مالیات عملکرد صاحبان وسایل نقلیه عمومی تا ظرفیت هفت تن بر اساس تقسیم‌بندی استان‌ها و با اعمال ضرایب مربوطه برای مراکز استان‌های گروه سه، ۹۰ درصد و برای سایر نقاط استان‌ها ۸۵ درصد عنوان کرد.

حسین‌پور با اشاره به مالیات مالکان خودرو‌های تاکسی و وانت‌بار که بیش از یک خودرو از انواع مذکور را دارا باشند، گفت: مالیات مالکان خودرو‌های یادشده که موارد مذکور را دارا باشند، به صورت مقطوع بر اساس جداول محاسباتی ابلاغ شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود.

وی در مورد سایر مشاغل خودرویی که دارای بیش از یک خودرو باشند، گفت: مالیات خودرو‌های بعدی به صورت مقطوع با ۲۵ درصد افزایش نسبت به جدول مربوطه محاسبه و وصول می‌شود و در صورتی که خودروی اول مؤدی تاکسی یا وانت بوده و خودرو‌های بعدی از سایر خودرو‌ها یا ادوات موضوع جداول دستورالعمل ابلاغی باشد، مالیات خودرو‌های بعدی با در نظر گرفتن رقم مربوط به مالیات خودرو یا وسیله مذکور، با ۲۵ درصد افزایش به صورت مقطوع خواهد بود.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=26079

دیدگاه شما

آخرین اخبار