توقف غیرمجاز خودرو چه عواقبى دارد؟
کد خبر: ۲۶۱۶۳ | تاریخ انتشار : ۲۵-۰۲-۱۴۰۲ - ۸:۳۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: اگر توقف خودرو غیرمجاز باشد، از سوی پلیس جریمه می شود.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ محمد رازقی گفت: یکی از معضلات و مشکلات فعلی شهر تهران این است که رانندگان هر جایی که می خواهند خودروی خود را پارک کرده و با توقف خود باعث ایجاد ترافیک در معابر می شوند.

وی افزود : همان طوری که قوانین و مقررات برای ترددها در نظر گرفته می شود و وجود دارد همین قوانین برای توقفات نیز وجود دارد و اعمال می شود و هر وسیله نقلیه ای حق ندارد هر جایی که خواست توقف و پارک نماید .

سرهنگ رازقی بیان کرد : اگر توقف خودرو غیر مجاز باشد تخلف به عنوان توقف غیرمجاز و یا تخلف ساکن از سوی پلیس جریمه می شود که نمود آن توقفات دوبله ، توقف در پیاده روها ، توقف در حریم تقاطع ها و مخصوصا در ایستگاههای اتوبوس و تاکسی که ایجاد مزاحمت می نمایند می باشد .

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : اگر در جایی خودرویی مقابل شیر آتش نشانی پارک نماید و درآن محل نیاز به امداد رسانی باشد ببینید چه مشکلاتی پیش خواهد آمد که حتما این تخلف از طرف همکاران بنده مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت .

وی گفت : در خیلی از مواقع پس از رانندگی و گذر از ترافیک، می بینیم که بخاطر توقف یک وسیله نقلیه در معبر باریک این ترافیک چند دقیقه ای بوجود آمده است.

سرهنگ رازقی افزود: خیلی از مواقع از رانندگان صبح تا شب خودروی خود را در جایی پارک کرده و این کار آنها باعث اختلال در ترافیک و تردد عبور مرور می شود که هر کدام از این تخلفات اعمال قانون خاص خود را دارد و همچنین توسط جرثقیل این خودروها را با پارکینگ منتقل می نماییم.

وی گفت : بیشترین فعالیت جرثقیل ها مربوط به تخلفات ساکن است که اگر وسیله ای در جایی پارک کرده و باعث ایجاد ترافیک شده و عبور و مرور را مختل نموده است و راننده آن در محل نیست ناگزیریم که خودرو را با جرثقیل به پارکینگ منتقل نماییم .

سرهنگ رازقی افزود : در طول روز خیلی از تخلفات ساکنی که توسط خودروها باعث انسداد راه شده است را توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل می نماییم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=26163

دیدگاه شما

آخرین اخبار