چرا رانندگان به هیچ عنوان نباید در آزادراه دنده عقب برانند؟
کد خبر: ۲۶۷۹۸ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۳-۱۴۰۲ - ۹:۴۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس پلیس راه لرستان با اشاره به ماده ١۵۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی در خصوص عواقب رانندگی به صورت دنده عقب در آزادراه‌ها و معابر بزرگراهی به رانندگان هشدار داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ محمدزارعی بیان داشت: متاسفانه گاها مشاهده می‌شود تعدادی از رانندگان وسایل نقلیه در برخی موارد که خروجی راه‌ها را به هر دلیلی رد می‌کنند اقدام به دنده عقب گرفته که مسیر خود را اصلاح کنند که این اقدام بسیار خطرناک بوده و در برخی از موارد باعث تصادفات شدید و جبران ناپذیری خواهد شد.

وی افزود: برابر ماده ١۵۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی حرکت با دنده عقب در معابر بزرگراهی، آزاد راه و حتی ورودی و خروجی‌های این معابر ممنوع است و همچنین قانون گذار تخلف دنده عقب را جز تخلفات حادثه ساز محسوب نموده یعنی هم جریمه آن نسبت به سایر تخلفات سنگین‌تر است و هم نمره منفی‌ به گواهینامه متخلف تعلق خواهد گرفت.

رئیس پلیس راه لرستان گفت: انجام این تخلف آن هم در موارد مذکور و به ویژه در خروجی پل‌های هوایی، بسیار خطرناک است زیرا با توجه به کم عرض بودن خروجی بزرگراه‌ها و پل‌ها و همچنین به دلیل انحنای مسیر و کامل نبودن میدان دید، احتمال تصادف با خودروهایی‌ که با شتاب و بدون آمادگی و پیش بینی قبلی وارد خروجی می‌شوند افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راه استان لرستان در پایان خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم وقتی که به اشتباه وارد خروجی بزرگراه یا پل هوایی شدیم و یا از مقابل خروجی مورد نظرمان در بزرگراه عبور کردیم، حق دنده عقب گرفتن و به خطر انداختن جان خود و سایرین را نداریم و همواره باید این نکته را در نظر داشت که آسان ترین راه، بهترین راه برای رسیدن به مقصد نیست.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=26798

دیدگاه شما

آخرین اخبار