مرگ ۴۳ عابر پیاده در تصادفات رانندگی پایتخت
کد خبر: ۲۸۱۹۹ | تاریخ انتشار : ۳۱-۰۳-۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مرگ ۴۳ تن از عابران پیاده در تصادفات رانندگی دو ماهه ابتدایی سال جاری در پایتخت خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ احسان مومنی درباره آمار مربوط به تصادفات عابران پیاده در پایتخت گفت:  برابر آمار رسمی اعلام شده طی دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، ۴۳ نفر از عابران پیاده در  تصادفات رانندگی رخ داده در پایتخت جان خود را از دست دادند که ۶۷ درصد این موارد مربوط به تصادفات بزرگراهی بوده است و در واقع عابران پیاده حین عبور از عرض بزرگراه یا توقف در حاشیه نا ایمن مسیر دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در این شرایط بخش عمده‌ای  از سهم تقصیر تصادفات در  بزرگراه‌ها متوجه خود عابران پیاده می‌شود، گفت: متاسفانه در اکثر تصادفات فوتی و جرحی که در بزرگراه‌ها رخ داده شاهد آن بودیم که عابران پیاده به جای  استفاده از پل عابر پیاده از عرض بزرگراه‌ها عبور کرده‌ یا در نقاط کور و کم نور ایستاده بودند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به فعالیت پاک‌بانان و کارگران درحاشیه مسیرها و به خصوص در هنگام شب، گفت: کارگران و پاکبانان که در حوزه خدمات و نظافت شهری فعالیت دارند، باید نکات و موارد ایمنی را رعایت کنند و حتما از لباس‌های مناسب و دارای شب‌رنگ استفاده کنند.

به گفته مومنی تحقیقات و بررسی‌های پلیس راهور  نشان می‌دهد که بخشی  از تصادفات عابران پیاده در بزرگراه‌ها در دقایق  ابتدایی صبح و ساعات پایانی شب رخ می‌دهد و در این میان پاکبانان و نیروهای خدماتی نیز حضور دارند. در همین راستا پلیس راهور  پیشنهاد می‌دهد از خودروهای  مکانیزه نظافت شهری  به‌خصوص در معابر  بزرگراهی استفاده شود.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=28199

دیدگاه شما

آخرین اخبار