ترافیک در جاده های مازندران سنگین است
کد خبر: ۳۰۲۱۵ | تاریخ انتشار : ۰۴-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیک در سه محور منتهی به این استان در کندوان، آزاد راه تهران-شمال و هراز را در زمان حاضر سنگین اعلام کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ یدالله جهان‌تاب افزود: در مسیر جنوب به شمال جاده چالوس حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه، ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

وی وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال آزاد راه تهران شمال حدفاصل انتهای تونل البرز تا پل زنگوله را نیز سنگین ذکرکرد و با اشاره به تعطیلات پیش‌رو و حجم بالای تردد خودرویی، از رانندگان وسایل نقلیه خواست از عجله و شتاب خودداری و با صبر و حوصله رانندگی کنند.

وی با عنوان اینکه محورهای چالوس و فیروزکوه هم اکنون دارای مه گرفتگی و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است، اظهار داشت: در مسیر جنوب به شمال جاده هراز نیز در محدوده سه راهی چلاو، ترافیک خودروها سنگین است.

وی، وضعیت تردد خودروها در محور فیروزکوه را نیز در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و از اعمال اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی در محورهای ارتباطی منتهی به این استان با هدف تسهیل در تردد خودرویی خبرداد.

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه ناپایدار جوی به این استان که تا پایان امروز نیز فعال خواهد بود، خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی این سامانه جدید با بارش باران، احتمال جاری شدن روان‌آب، وقوع سیلاب‌های محلی و نطقه‌ای و همچنین خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی همراه است و رانندگان وسایل نقلیه هنگام تردد در محورهای کوهستانی باید علاوه بر رعایت جوانب احتیاط، از توقف و یا اسکان در کنار جاده‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

سرهنگ جهان‌تاب، با اشاره به ناپایداری‌های جوی از یک سو و همچنین حجم بالای تردد خودرویی در محورهای منتهی به این استان در ایام تعطیلات پیش‌رو از سویی دیگر، از رانندگان وسایل نقلیه خواست علاوه بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفر امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است. برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

رئیس پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیکی در محورهای ارتباطی این استان را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ چهارم مردادماه جاری تا ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ هفتم همین ماه از محورهای کرج – چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور کندوان از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه چهارم مردادماه جاری از از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع است.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.
اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در این محور است و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، با هماهنگی، اجرای محدودیت ها لغو خواهد شد.

محور هراز:

تردد تمام کامیون و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه چهارم مردادماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و جمعه چهارم و ششم همین ماه از محور هراز ممنوع است.

منبع: ایرنا

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=30215

دیدگاه شما

آخرین اخبار