اختصاص خطوط ویژه برای انجام معاینه فنی سرویس مدارس
کد خبر: ۳۱۱۱۶ | تاریخ انتشار : ۲۳-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از اختصاص مرکز معاینه فنی شهید چمران به عنوان مرکز تخصصی تاکسی و ۶ خط معاینه فنی به صورت ویژه در مراکز سراج، الغدیر، شقایق، شهید آبشناسان، نیایش و دماوند به سرویس مدارس برای پذیرش این خودروها بدون نیاز به دریافت نوبت اینترنتی و خارج از نوبت خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛شادی مالکی روز دوشنبه با اشاره به اهمیت ایمنی در این خودروها و الزام داشتن معاینه فنی برای دریافت مجوز سرویس مدارس به خبرنگاران گفت: فهرست ارزیابی فنی سرویس مدارس متفاوت است و این خودروها با حساسیت بیشتری در مراکز شهر تهران از لحاظ ایمنی مورد کنترل و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از مسئولان مدارس تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و آرامش خانواده‌ها حتما از سرویس مدارس دارای گواهی معاینه فنی که از اعتبار آن بیش یک ماه نگذشته است استفاده کنند و به شدت در این زمینه حساسیت‌های لازم را مدنظر قرار دهند همچنین بدون تردید مراجعه این خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران به منزله داشتن حداقل ایمنی‌های لازم برای تردد است.

مالکی اضافه کرد: برای تشخیص و اطمینان مدارس و والدین از کنترل ویژه ایمنی این خودروها در مراکز شهر تهران، برچسب ویژه‌ای با مشخصه «معاینه فنی ویژه سرویس مدارس» پیش‌بینی شده است که روی شیشه این خودروها نصب خواهد شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره مراجعه این خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران توضیح داد: در مصوبه سال ۱۳۹۷ شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «برنامه عملیاتی ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان» علاوه بر الزام معاینه فنی، شرایط کنترلی ویژه‌ای نظیر بررسی سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو و مجهز بودن به وسایل کمک‌های اولیه و اطفاء حریق و نیز علایم ممیزه و تجهیزات شناسایی نیز پیش‌بینی شده است که این موارد صرفا در مراکز معاینه فنی شهر تهران کنترل می‌شود.

مالکی در توضیح استقرار میز خدمت در مراکز معاینه فنی اعلام شده و نحوه خدمت رسانی این بخش گفت: با توجه به کنترل‌های ویژه و مضاعفی که برای خودروهای سرویس مدارس انجام می‌شود در میز خدمت این مراکز کارشناسان متخصص به منظور ارائه مشاوره فنی و پاسخگوئی به سئوالات رانندگان سرویس مدارس در صورت نیاز مستقر می‌شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی درباره نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران، افزود: اکنون به مراکز معاینه فنی شهر تهران روزانه حدود پنج هزار دستگاه خودرو مراجعه می‌کند. مراکز بیهقی، شهید آبشناسان و شقایق در همه روزهای هفته به صورت شبانه‌روزی و سایر مراکز معاینه فنی و واحدهای سیار معاینه فنی در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۶ تا ۱۸ فعال است همچنین با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان در روزهای هفته به علت مشغله کاری فرصت مراجعه به مراکز را ندارند؛ بنابراین برای رفاه حال این افراد برخی از مراکز در روزهای تعطیل نیز فعال است.

به گفته وی، شهروندان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir یا با شماره سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس بگیرند.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=31116

دیدگاه شما

آخرین اخبار