افزایش قیمت بنزین نداریم
کد خبر: ۳۱۴۲۷ | تاریخ انتشار : ۲۸-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین نداریم.

به گزارش ماشین نیوز ؛هادی بیگی نژاد شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در ملایر به تلاش قدرت‌های دنیا برای انزوای سیاسی ایران اشاره و اظهار کرد: سیاست خارجه کشور در تمام مناطق تحت نفوذ آمریکا، اسرائیل و انگلیس موفق نبوده یا با شکست مواجه شده است.

وی با بیان اینکه طی مدت سه سال گذشته تلاش کردیم رفتار مومنانه ای داشته باشیم، تصریح کرد: تلاش ما حفظ آرامش نسبی در شهرستان بوده و سعی کردیم در مخالفت با حوزه‌ها یا دستگاه‌های اجرایی، مردم را درگیر نکنیم و رعایت این نکته خط قرمز بنده بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اهمیت حفظ رفتار محترمانه و مؤدبانه در برخورد با مراجعه کنندگان، گفت: سعی کردیم در برخورد با مردم رفتارهای خود برتر بینی وجود نداشته باشد و نمادهای یک مسئول جمهور اسلامی را رعایت کنیم.

بیگی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ناترازی برق و گاز در پیک مصرف تا مدت‌ها با ما همراه خواهد بود؛ افزود: رفع این مشکل نیازمند همراهی مردم و جرأت مسئولان است البته که مردم ثابت کردند که با تصمیمات سخت همراهی می‌کنند به شرط اینکه مسئولان پای این تصمیمات بایستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، هزینه تولید هر کیلو وات ساعت برق را ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: دولت هر کیلو وات برق را ۵۵۰ تومان از تولید کننده می خرد و به قیمت ۱۰۰ تومان توزیع می‌کند؛ بنابراین دولت باید این تفاوت ۴۰۰ تومانی را به نیروگاه‌ها پرداخت کند در نتیجه بدهکار بخش خصوصی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز دولت ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان به نیروگاه‌های برق بدهی دارد، تصریح کرد: به دلیل همین ناترازی مالی، سرمایه گذار رغبتی به تولید برق ندارد.

بیگی نژاد به توزیع ۶۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در کشور به صورت روزانه اشاره و بیان کرد: کشور به روزانه ۷۴ هزار مگاوات برق به ویژه در موارد پیک مصرف نیاز دارد.

وی اضافه کرد: بنابراین ۱۲ هزار مگاوات کسری داریم که برای جبران آن به بخش کشاورزی و صنایع عمده مانند فولاد و فروسیلیس خاموشی داده شد و بخشی نیز به عنوان تشویق مردمی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف برق نیازمند همت مدیریتی است، گفت: در حوزه گاز نیز این ناترازی مالی وجود دارد و شرکت ملی نفت با بدهی ۶۸ میلیارد دلاری مواجه است. بیگی نژاد به ۱۱۳ میلیون لیتر ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور اشاره و بیان کرد: فاصله بین تولید و مصرف بنزین و گازوئیل زیاد است و طبیعی است که باید واردات انجام دهیم.

وی با بیان اینکه واردات بنزین و گازوئیل برای دولت هزینه بالایی دارد، افزود: با توجه به فروش هر لیتر بنزین به قیمت ۱۵۰۰ تومان، مردم فقط هزینه توزیع را پرداخت می‌کنند و قیمت بنزین تقریباً صفر حساب می‌شود.

بیگی نژاد از قاچاق روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل خبر داد و گفت: برای حل مشکل ناترازی در حوزه‌های مختلف دو نظریه آزادسازی و یارانه‌ای وجود دارد که آزاد سازی مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند و شرایط یارانه‌ای نیز برای تولیدکننده به صرفه نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین نداریم، گفت: تصمیم گیری برای افزایش قیمت نان نیز به استانداری‌ها واگذار شده است.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=31427

دیدگاه شما

آخرین اخبار