تویوتا رکورددار شد
کد خبر: ۳۳۴۴۱ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۷-۱۴۰۲ - ۹:۱۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

فروش جهانی تویوتا موتور با توجه به بهبود شرایط عرضه و افزایش تقاضا در ماه آگوست نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافت و به رکورد ۹۲۳ هزار و ۱۸۰ دستگاه رسید.

به گزارش ماشین نیوز ؛ این خودروساز ژاپنی روز پنجشنبه، ۲۸ سپتامبر اعلام کرد که تولید جهانی ۴ درصد افزایش یافت و به رکورد ۹۲۴ هزار و ۵۰۹ دستگاه رسید.

فروش خودروهای برند تویوتا و لکسوس در اروپا، بیشتر در ایتالیا، اسپانیا و انگلیس، بیش از ۳ درصد رشد داشته است اما فروش در آسیا از جمله کاهش ۶ درصدی در چین که این شرکت و شرکت‌های دیگر مانند فولکس‌واگن با خودروسازان برقی همچون بی‌وای‌دی رقابت می‌کنند، ۴ درصد کاهش یافت.

فروش تویوتا در ژاپن نسبت به سال گذشته در ماه اگوست ۴۵ درصد و در کره جنوبی ۶۳ درصد رشد داشته است.

بر اساس گزارش هفته گذشته پرفروش‌ترین خودروساز جهان به تامین‌کنندگان گفته است که قصد دارد امسال ۱۵۰ هزار خودرو الکتریکی، ۱۹۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۴ و ۶۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۵ تولید کند.

طبق گزارش بلومبرگ، تویوتا در ماه آگوست ۱۱ هزار و ۸۸۰ خودروی برقی فروخت که مجموع آن را در سال جاری به ۶۵ هزار و ۴۶۷ رساند و این بیش از دو برابر ۲۴۰۰۰ فروخته شده در سال ۲۰۲۲ است اما هنوز با ۱.۵ میلیونی که کوجی ساتو، مدیر عامل تویوتا ژاپن قول داده بود هر سال تا سال ۲۰۲۶ بفروشد، فاصله زیادی دارد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=33441

دیدگاه شما

آخرین اخبار