پرش هیجان انگیز فروش خودرو روسیه
کد خبر: ۳۳۷۵۱ | تاریخ انتشار : ۱۳-۰۷-۱۴۰۲ - ۷:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

آژانس تحلیلی اتواستات روسیه اعلام کرد که فروش خودرو در روسیه در ماه سپتامبر ۱۴۸.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و همچنان از رکود شدید در سال ۲۰۲۲ بازگشته است.

به گزارش ماشین نیوز ؛صنعت خودروی روسیه به شدت به سرمایه‌گذاری، تجهیزات و قطعات خارج از کشور متکی بود و تحت تأثیر تحریم‌های غرب به دلیل حمله روسیه به اوکراین قرار گرفت، به طوری که فروش آن در سال ۲۰۲۲ به مقدار ۵۹ درصد کاهش یافت و بسیاری از خودروسازان خارجی کشور را ترک کردند.

اتواستات اعلام کرد که ۱۱۰ هزار و ۵۳۸ خودرو در سپتامبر فروخته شده است در حالی که در سپتامبر ۲۰۲۲  این رقم ۴۴ هزار و ۳۹۸ خودرو بوده است.

این آژانس تحلیلی افزود که هفت جایگاه از ۱۰ جایگاه برتر از نظر سهم بازار مدل پرچمدار خودروساز پیشرو روسیه آوتوواز در اختیار خودروسازان چینی مانند هاوال، چری و جیلی است که جایگزین برندهای غربی شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های چینی با مونتاژ خودرو در کارخانه‌هایی مانند رنو و نیسان، فروش خود را در روسیه افزایش می‌دهند.

آوتوواز، پیش‌بینی خود را برای فروش خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک در بازار روسیه در سال ۲۰۲۳ از برآورد قبلی خود که ۸۷۵ هزار بود، به یک میلیون در هفته گذشته افزایش داد.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=33751

دیدگاه شما

آخرین اخبار