آمار دقیق اتوبوس‌های تهران اعلام شد
کد خبر: ۳۳۹۸۷ | تاریخ انتشار : ۱۷-۰۷-۱۴۰۲ - ۹:۵۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آمار دقیق اتوبوس‌های شهر تهران را اعلام کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛محسن هرمزی درباره آماری تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر تهران اظهار کرد: در اتوبوسرانی برای بیان آمار با ادبیاتی مواجه هستیم مانند «متوقفِ جاری» به این معنا که طی یک ماه اخیر در برخی از روزها شاغل بوده (شاغل به معنای اتوبوسی که در حال خدمت‌رسانی است) اما در روز جاری به دلیل نقص فنی خدمات‌رسانی نکرده است ولی قابلیت به‌کارگیری پس از رفع عیب را دارد.

وی ادامه داد: تعداد اتوبوس‌های متوقفِ جاری حدود ۸۰۰ دستگاه است که نیاز به تعمیرات اساسی ندارند و به دلیل فرسودگی نیازمند تعمیرات جزئی هستند و بعد از رفع عیب به خطوط اتوبوسرانی بازمی‌گردند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: اتوبوس‌هایی که در خطوط فعال هستند و عنوان « شاغل» برایشان استفاده می‌شود نیز حدود ۲۰۴۷ دستگاه است که بخشی از آنها از طریق نوسازی ناوگان و بخشی دیگر از طریق اورهال برای خدمت رسانی به شهروندان فعال شده‌اند؛ اگر در این میان اتوبوسی نیازمند تعمیر باشد در دسته اتوبوس‌های متوقفِ جاری قرار می‌گیرد تا بعد از رفع عیب، دوباره به خطوط بازگردد بنابراین آمار مذکور ممکن است روزانه دستخوش تغییراتی شود و از تعداد آنها کم یا به تعداد آنها افزوده شود.

وی در ادامه گفت: حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نیز نیازمند بازسازی اساسی هستند که تعداد قابل‌توجهی از آنها تا پایان سال اورهال می‌شوند و به خطوط بازمی‌گردند.

هرمزی با اشاره به اینکه عمر متوسط اتوبوس‌های شهر تهران در بخش ملکی بیش از ۸ سال و در بخش خصوصی بیش از ۱۶ سال است، افزود: متأسفانه در دوره گذشته مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اقدام مناسبی صورت نگرفت و به نوعی به شهر و شهروندان ظلم شد.  در دوره گذشته ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس خریداری شد اما در این دوره قرار است تعداد ناوگان به ۴۰۰۰ دستگاه از طریق نوسازی برسد که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=33987

دیدگاه شما

آخرین اخبار