تردد ۱۵ میلیون موتورسیکلت در کشور
کد خبر: ۳۴۰۷۹ | تاریخ انتشار : ۱۸-۰۷-۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به اینکه ۱۵ میلیون و ۴۹۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند، گفت: از این تعداد ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در پایتخت تردد دارند.

به گزارش ماشین نیوز ؛ سید ابوالفضل موسوی‌پور در جریان یکصدو هشتادودومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: غول ترافیک برای شهروندان تهرانی معضلی است که در نیمه دوم سال نمایان می‌شود و همین امر گلایه شهروندان را به واسطه ایجاد ترافیک در معابر را دارد و پلیس راهور تهران بزرگ به اتفاق همکارانمان در شهرداری‌ها بویژه معاونت حمل و نقل ترافیک اقداماتی را در این حوزه انجام می‌دهد.

وی افزود: حدود دو ماه قبل کارگروهی با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله شهرداری تهران برای مهار غول ترافیک در تهران راه‌اندازی شد؛ البته ناگفته نماند که ما هر سال در نیمه دوم شاهد ایجاد ترافیک سنگین می‌شویم که دلایل آن نیز کاملاً مشخص است و می‌توان به سفرهای آموزشی، بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و همچنین کوتاه‌تر شدن طول روز اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به ایجاد ترافیک در بازه زمانی هفت الی هشت صبح گفت: این ترافیک به دلیل فعالیت مراکز آموزشی، مدارس و همچنین بازگشایی بلافاصله بازار است و این موارد پیوسته باعث ایجاد ترافیک در بازه زمانی اشاره شده می‌شود و در ادامه نیز ما در معابر با ترافیک روبرو و تا ساعت ۱۰ صبح نیز شاهد بار ترافیکی در پایتخت هستیم.

موسوی‌پور ادامه داد: بیشترین ورودی به تهران از سمت غرب پایتخت است و در ادامه نیز ورودی‌ها به ترتیب از بخش جنوبی و شرق خواهند بود و یکی از دلایل عمده ترافیک در پایتخت استفاده از خودروهای تک سرنشین است که معمولا در نیمه دوم سال این موضوع نمود بیشتری را دارد.

وی با انتقاد از عدم تعریض برخی از معابر و خیابان‌ها در مناطق تهران تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توانیم به منطقه یک اشاره کرد منطقه‌ای که در گذشته مملو از باغ‌ها بود ولی امروزه این باغ‌ها تبدیل به مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری شده است اما خیابان‌ها همان خیابان‌های قدیمی است و تعریضی در ارتباط با آنها صورت نگرفته است و همین امر مشکلات عدیده‌ای را در چنین مناطقی ایجاد می‌کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص آخرین آمار خودرو و موتورسیکلت در پایتخت گفت: آخرین آمار اخذ شده ۹ میلیون خودرو و موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند بطوریکه برخی از خانه ها دو الی ۳ خودرو دارند و با این شرایط وضعیت معابر جوابگوی ترافیک و تردد در پایتخت نیست.

موسوی‌پور افزود: در آستانه سال تحصیلی امسال با تشکیل کارگروه اشاره شده ما نقاط حساس و تجمع مراکز آموزشی را شناسایی کردیم و اقداماتی را در این حوزه انجام دادیم بطوریکه همکاران ما یک ساعت قبل از آغاز فعالیت مراکز آموزشی در آن مناطق مستقر می‌شوند اما با همه این موارد باز هم شاهد ایجاد ترافیک در برخی از گلوگاه‌ها هستیم.

وی گفت: ما از تمام ظرفیت پلیس راهور اعم از ستادی و منطقه‌ای برای کاهش ترافیک در پایتخت استفاده کردیم حتی نیروهای خود را به صورت دو شیفت فعال کرده‌ایم اما باز هم شاهد ترافیک در پایتخت هستیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به اهمیت مدیریت هوشمند ترافیک در تهران گفت: باید از هوش مصنوعی در این حوزه استفاده شود و این امر می‌تواند در کاهش بار ترافیکی موثر باشد.

پورموسوی با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری در راستای توسعه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: اقدامات خوبی در این حوزه از جمله توسعه مترو و افزایش تعداد اتوبوس‌ها انجام شده است و همچنین بنا بر گفته شهرداری بناست یک مسیر خط تراموا در مسیر دماوند آزادی ایجاد شود و انتظار این است که این خط به تهرانسر داشته باشد و حتی اتصالی نیز به خط مترو کرج داشته باشد و این موارد می‌تواند کاهش ترافیک را به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار اخذ شده در کشور ۱۵ میلیون و ۴۹۰ هزار موتورسیکلت در کشور وجود دارد که سهم تهران ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار دستگاه است که ۳۰ درصد موتورسیکلت‌های کل کشور در تهران تردد دارند که از این آمار ۴۳ درصد تردد موتورسیکلت‌ها برای کار، ۱۸ درصد برای تحصیل، ۱۳ درصد برای خرید است.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=34079

دیدگاه شما

آخرین اخبار