فراخوان هزاران خودروی الکتریکی نیسان
کد خبر: ۳۴۱۸۰ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۷-۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

نیسان آمریکای شمالی تعداد ۹هزار و ۸۱۳ دستگاه خودروی برقی مدل سال ۲۰۲۳ آریا را به دلیل نقص احتمالی نرم‌افزاری مرتبط با موتور درایو، فراخوان می‌کند.

به گزارش ماشین نیوز ؛این فراخوان براساس گزارش‌های ارائه‌شده توسط این خودروساز ژاپنی به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) انجام می‌شود. طبق خلاصه گزارش، «نرم‌افزار اینورتر ممکن است با تشخیص یک اتصال کوتاه، سیستم الکتریکی را خاموش کند و در نتیجه قدرت درایو از بین برود.» مدل‌ های آسیب‌دیده شامل نسخه‌‌های دیفرانسیل جلو و چهار‌چرخ متحرک آریا هستند – هیچ خودروی نیسان یا اینفینیتی دیگری تحت‌تاثیر این مشکل قرار نگرفته است، چراکه نوعی موتوری که در آریا استفاده می‌شود، به‌نوعی منحصر‌به‌فرد است.

نیسان انتظار دارد صد درصد خودروهای فراخوان‌شده دارای نقص باشند. این گزارش بیان می‌کند قطعات ریزماده رسانا از قسمت موتور محرک ممکن است برای مدت کوتاهی باعث ایجاد یک اتصال کوتاه در حلقه‌های لغزش شوند.

این دستگاه‌های الکتریکی دوار قدرت یا سیگنال‌های الکتریکی را منتقل می‌کنند و در چرخش موثر موتور بسیار مهم هستند. این موضوع می‌تواند برای جلوگیری از آسیب به اجزای داخلی، برق را به طور موقت قطع کند و پیامی با محتوای «سیستم الکتریکی خاموش شد» را برای راننده نمایش دهد. گشتاور چرخ‌های متحرک را نیز می‌توان قطع کرد تا زمانی که «حالت ایمن قطع فعالیت» با راه‌اندازی مجدد آزاد شود. اما اگر این اتفاق در هنگام رانندگی سریع رخ دهد، می‌تواند منجر به تصادف شود.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=34180

دیدگاه شما

آخرین اخبار