مصوبه جدید برای تعویض مخازن فرسوده گاز CNG تاکسی‌ها
کد خبر: ۳۴۴۹۰ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۷-۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از ابلاغ مصوبه جدید سازمان برنامه وبودجه کشور جهت تعویض مخازن فرسوده گاز CNG تاکسی‌ها خبر داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛مرتضی ضامنی در توضیح بیشتر افزود: طرح تعویض مخازن فرسوده و غیر استاندارد تاکسی‌ها پیش از این در خرداد ۱۴۰۰ از سوی شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ گردید. اما اجرای بند ۲۳ این مصوبه بدلیل عدم شفافیت در بخش‌هایی از فرایند اجرایی، نتوانست وارد مرحله اجرایی شود.

ضامنی افزود: از این رو تصمیم به اصلاح مصوبه گرفته شد ولی اصلاحیه مصوبه هم به انتظار تاکسیرانان امیدوار خاتمه نداد و طرح آغاز نگردیده مجددا متوقف شد.

وی با تأکید بر اینکه از یک سو درخواست‌های مستمر و تقاضاهای پی در پی جامعه تاکسیرانان و از سوی دیگر خطرات فعالیت مخزن‌های فرسوده CNG، شهروندان و مسافران را تهدید می کرد، اظهار کرد: این امر باعث شد تا برای مرتبه دوم اصلاح مصوبه سال ۱۴۰۰ در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور ادامه داد: در نهایت شورای اقتصاد موضوع «طرح حمایت از تولید خودروهای دوگانه سوز، تبدیل کارخانه‌های خودروهای بنزینی به CNG سوز و کمک به احداث جایگاه های هوشمند عرضه سوخت CNG» را به استناد ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آیین نامه اجرایی آن، بررسی و به تاریخ ۱۲ مهر امسال تصویب و مجددا ابلاغ کرد.

ضامنی در خاتمه تصریح کرد: پس از اعلام فرآیند اجرایی طرح توسط مدیریت طرح  CNG و نهایی شدن آن، اقدام مقتضی نسبت به اجرای طرح صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=34490

دیدگاه شما

آخرین اخبار