فعلا تصمیمی برای تغییر در سامانه یکپارچه خودرو نداریم
کد خبر: ۳۵۵۱۷ | تاریخ انتشار : ۱۰-۰۸-۱۴۰۲ - ۷:۳۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سخنگوی شورای رقابت ضمن تاکید بر اینکه مسئولیت تمام بازارهای انحصاری نظیر بازار خودرو با این شوراست، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه مسائل اجرایی فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه بر عهده سازمان حمایت و وزارت صمت است، اما سیاست‌گذاری‌ آن با شورای رقابت بوده و فعلا هم تصمیمی برای تغییر سازوکار آن ندارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سپهر دادجوی‌توکلی در مصاحبه‌ای، اظهار کرد: مسئولیت بازار خودرو و بسیاری از بازارهای انحصاری دیگر که طبق قانون، شورای رقابت به آن‌ها ورود کرده ، با شورای رقابت است و محکم هم پای آن‌ ایستاده و این بازارها را مورد بررسی قرار می‌دهد و برای آن تصمیم‌گیری می‌کند.

سخنگوی شورای رقابت خاطرنشان کرد: جزئی از بازار خودرو، سامانه یکپارچه است که در دستورالعمل (شرح وظایف) شورای رقابت هم آمده است؛ مسائل اجرایی آن را سازمان حمایت و وزارت صمت انجام می‌دهند اما نگاه کلی و سیاست‌گذاری کلی آن با شورای رقابت است.

 وی افزود: سامانه یکپارچه ابزاری برای ساماندهی و تعیین متقاضی واقعی است؛ این احتمال وجود دارد که به‌ مرور زمان، با مرتفع شدن ایراداتی که وجود داشت و راهکار فروش از طریق سامانه یکپارچه برایش ارائه شد، تغییراتی در سازوکار آن ایجاد شود؛ اما تا این لحظه اعضای شورا تصمیمی نگرفته‌اند که طبق مصوبه تغییر ایجاد شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=35517

دیدگاه شما

آخرین اخبار