لزوم توجه به برقی سازی موتورسیکلت‌ها در برنامه هفتم توسعه
کد خبر: ۳۵۷۲۴ | تاریخ انتشار : ۱۴-۰۸-۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو شورای شهر تهران در خصوص مسائل روز تهران تذکری را بیان و بر لزوم توجه به برقی سازی موتورسیکلت‌ها در برنامه هفتم تأکید کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ سوده نجفی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در شش ماهه دوم سال موضوع آلودگی هوا تشدید می‌شود، گفت: عوامل متعددی در افزایش آلودگی هوای تهران نقش دارد؛ اما بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس سهم زیادی از آلودگی هوای تهران به دلیل تردد موتورسیکلت‌ها است.

تنها ۳۰۰ الی ۴۰۰ موتورسیکلت برای اخذ گواهی معاینه فنی به مراکز فعال مراجعه کردند

وی با اشاره به بازدید اخیرش از مرکز پلیس راهور تهران با تأکید بر اینکه در این بازدید عنوان شد که حدود پنج میلیون موتورسیکلت در تهران فعال هستند، افزود: گزارش مدیر عامل معاینه فنی شهر تهران نشان داد که تنها ۳۰۰ الی ۴۰۰ موتورسیکلت برای اخذ گواهی معاینه فنی به مراکز فعال مراجعه کردند که این میزان مراجعه فاجعه است.

لزوم جمع‌آوری موتورسیکلت‌های پارک شده در پیاده روها

وی با بیان اینکه از ستاد معاینه فنی تهران و پلیس راهور تهران می‌خواهیم که برابر ماده ۶ قانون هوای پاک اقداماتی را نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌های آلاینده انجام دهند، گفت: پلیس راهور در راستای انضباط شهری، جمع‌آوری موتورسیکلت‌های پارک شده در پیاده روها را در دستور کار قرار داده که لازم است از آنها تشکر کنیم؛ اما این اقدامات کافی نیست و باید از نظر ترافیکی و آلایندگی هوا موتورسیکلت‌ها ساماندهی شود.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه می‌بایست سالانه ۱۰ درصد موتورسیکلت‌ها، برقی می‌شدند، ادامه داد: اما این مهم بنا به دلایلی محقق نشد و امیدواریم نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه احکامی را برای برقی سازی موتورسیکلت‌ها داشته باشند.

 

وی با اعلام اینکه بسترسازی شهردار تهران در سفر به چین در راستای تأمین وسایل حمل و نقل عمومی و برقی سازی برای سایر استانها در این اجلاسیه تبیین شد، ادامه داد: از آقای متولیان تقدیر می کنم؛ چراکه این اجلاس بسیار مفید و مؤثر بود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه تمام شهرداران و رؤسای شوراهای شهرها در اجلاسیه حضور داشتند، گفت: برنامه هفتم یکی از مواردی بود که در این اجلاس مطرح شد و از شورای عالی استانها می خواهیم پیگیری های لازم را از مجلس در این مورد داشته باشد.

برچسب ها: ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=35724

دیدگاه شما

آخرین اخبار