تردد روزانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در شهر تهران
کد خبر: ۳۶۰۸۴ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۸-۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سرهنگ رازقی گفت: روزانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند و یکی از معضلات شهر، نداشتن معاینه فنی این موتورها است.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ رازقی گفت: در شهر تهران حدود چهار میلیون و پانصد هزار موتورسیکلت روزانه در حال تردد هستند و متاسفانه سهم بالایی در آلودگی پایتخت دارند.

وی افزود: کارشناسان اعلام کرده‌اند که وضعیت موتورسیکلت از لحاظ آلودگی چندین برابر خودرو ها است و متاسفانه با این وضعیت معاینه فنی برای این موتورسیکلت ها صادر نمی شود و الزامی برای گرفتن معاینه فنی هم ندارند.

سرهنگ رازقی بیان داشت: متاسفانه یکی از معضلات شهر تهران نداشتن معاینه فنی موتورسیکلت ها است و علیرغم اینکه تاثیر زیادی بر افزایش و حجم آلودگی هوا دارند و وضعیت نامناسبی را در این خصوص بوجود آورده اند تاکنون اقدامی برای صدور معاینه فنی برای موتورسیکلت ها صورت نگرفته است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: موتورسیکلت ها به صورت قانونی باید معاینه فنی بگیرند ولی تاکنون ساز و کاری در این خصوص فراهم نشده است و قسمت هایی که وظیفه صدور معاینه فنی برای موتورسیکلت ها را دارند تاکنون جدیت لازم را برای این کار نداشته اند.

وی گفت: معاینه فنی موتورسیکلت به دو بخش مربوط می شود، سیستم آلاینده و سیستم ایمنی وسیله نقلیه که حتما باید ساز و کار آن مشخص و شرایط لازم مهیا گردد و الزامات لازم برای اخذ معاینه فنی توسط موتورسواران حتما فراهم شود.

سرهنگ رازقی افزود: در کنار این اقدام حتما مکانیزم برخورد با موتورسیکلت هایی که فاقد معاینه فنی هستند باید وجود داشته باشد. الان برخورد با خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند به صورت مکانیزه توسط دوربین هایی که نصب شده در حال انجام است ولی این ساز وکار برای موتورسیکلت علیرغم الزامات قانونی فراهم نشده است.

وی گفت: اگر مشوق‌هایی برای راکبین و مالکین موتورسیکلت در نظر گرفته شود و در ابتدا داوطلبانه برای اخذ معاینه فنی مراجعه نمایند می تواند شرایط خیلی بهتری را برای ترغیب آنان مهیا سازد و در مرحله بعدی شرایط سختگیرانه تری برای کسانی که مراجعه نمی کنند بوجود بیاید تا این معضل در شهر تهران که موتورسیکلت ها سهم زیادی در آلودگی هوا دارند رفع شود.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=36084

دیدگاه شما

آخرین اخبار