بازگشت محدودیت‌های ترافیکی به جاده های مازندران
کد خبر: ۳۶۷۹۲ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۹-۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس پلیس راه مازندران از اعمال اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات پایان هفته با هدف تسهیل در تردد خودرویی در محورهای ارتباطی این استان خبرداد.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ یدالله جهان‌تاب با بیان اینکه، محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، اظهار داشت: تردد خودروها در جاده های چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه در زمان حاضر به صورت عادی و روان در جریان است.

وی از رانندگان وسیله نقلیه خواست علاوه بر مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

وی رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

رییس پلیس راه مازندران محدویت‌های ترافیکی در محورهای ارتباطی این استان را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه آینده از محورهای کرج، چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز چهارشنبه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همانروز از ابتدای تونل کندوان بسمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه سوم آذرماه جاری از کرج و ابتدای آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود.

به استثنای حاملان موادسوختی و یا فاسدشدنی، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه سوم آدرماه جاری در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب به صورت مقطعی یکطرفه خواهد بود.

تردد تمام تریلر ها از محور هراز در روز جاری کماکان ممنوع است.

تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز چهارشنبه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه دوم و سوم آذرماه جاری از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و با توجه به شرایط ترافیکی محورها هرگونه تغییر در ساعت و با نحوه اجرا دور از انتظار نخواهد بود.

منبع:ایرنا

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=36792

دیدگاه شما

آخرین اخبار