کدام کشور بزرگترین وارد کننده خودروهای چینی است؟
کد خبر: ۳۸۸۷۷ | تاریخ انتشار : ۰۲-۱۰-۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سفیر چین در روسیه اعلام کرد که در راستای توسعه مناسبات تجاری بین مسکو و پکن، روسیه هم اکنون به بزرگترین وارد کننده خودروهای چینی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ژانگ هان هوی، سفیر چین در روسیه، طی مصاحبه‌ای گفت که در سایه گسترش همکاری‌ها بین مسکو و پکن، روسیه هم اکنون به بزرگترین وارد کننده خودروهای چینی در جهان تبدیل شده است.

به طور کلی به خاطر جنگ کنونی تجاری بین چین و آمریکا در کنار تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه شاهد توسعه مناسبات تجاری بین مسکو و پکن هستیم.

ژانگ در حاشیه برگزار بیست و هشتمین نشست سران دولتی روسیه و چین در پکن گفت: هم اکنون همکاری در حوزه خودروسازی به یکی از بخش‌های مهم توسعه تجارت دو کشور تبدیل شده و چین به یکی از اصلی‌ترین تأمین کنندگان خودرو در روسیه بدل شده است.

این دیپلمات چینی تاکید کرد: همکاری‌ها بین دو کشور هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت در حال افزایش است و موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه حاصل شده است.

ژانگ افزود: ۱۳ سال متوالی است که چین بزرگترین شریک تجاری روسیه است و چشم انداز همکاری‌های دوجانبه روندی افزایشی را در پیش دارد و منافع شرکت‌های چینی در همکاری با روسیه در حال بیشتر شدن است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=38877

دیدگاه شما

آخرین اخبار