تهران؛ دومین رتبه فوت‌شدگان ناشی از تصادفات
کد خبر: ۴۴۸۰۹ | تاریخ انتشار : ۲۵-۰۱-۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی
معاون دادگستری استان تهران اعلام کرد:

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: در این استان با افزایش ۲.۹ درصد و در شهر تهران با افزایش ۶.۶ درصد تلفات انسانی مواجه هستیم و استان تهران در زمینه فوت‌شدگان ناشی از تصادفات در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش ماشین نیوز ؛ابوالفضل نیکوکار افزود: در آمار مقایسه‌ای ۱۱ ماهه فوت شدگان ناشی از تصادفات در سال ۱۴۰۱ که تعداد آنها هزار و ۳۱۳ نفر بوده است، سهم شهر تهران ۶۷۶ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد آنها هزار و ۳۵۲ نفر بوده که سهم شهر تهران ۷۲۱ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون رسیدگـی به تخلفات رانندگـی، تقسیم کار میان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی صورت گرفته است و وظایف و تکالیف نیز مشخص است که در صورت اجرای دقیق آن تلفات انسانی و خسارات مادی در استان تهران به طور محسوس کاهش خواهد یافت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران اظهار داشت: راه اندازی سامانه پیامکی اعلام تخلفات رانندگی متصل به دوربین‌های پایش تصویری و نظارت شهری به صورت بر خط، اقدام برای حمایت از طرح ۱۰ راهور فاتب موضوع ساماندهی موتورسیکلت از سوی شهرداری و استانداری و دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر تهران، تهیه یا تدوین نظام رتبه بندی ایمنی خودروها توسط وزارت صمت و سازمان استاندارد با هدف کسب اطلاع خریداران از کیفیت خودروها از جمله این اقدامات است.

نیکوکار بر تأمین اعتبار ساخت چهار بانده شدن محور فیروزکوه ـ سمنان توسط اداره کل راهداری استان تأکید و از آن اداره کل در مورد کاهش نقاط حادثه خیز و به روز رسانی دوربین‌ها قدردانی کرد.

........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=44809

دیدگاه شما

آخرین اخبار