کاهش خودروهای ناقص سایپا، قابل تحسین است
کد خبر: ۵۹۲۰ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس و اعضای کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از خط تولید شاهین و حضور در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در نشستی مشترک با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد گروه سایپا بر ضرورت حمایت از صنعت خودرو جهت رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در ارتقای کیفیت و توسعه محصول تاکید کردند.

به گزارش ماشین نیوز ؛در جریان این بازدید و نشست، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: صنعت خودرو کشور در مقطع زمانی فعلی نیازمند نقد سازنده و نه تخریب و تقبیح است تا بتواند در مسیر پیشرفت گام بردارد.

سید شمس الدین حسینی با اشاره به بازدید جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خط تولید و مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: در بازدید صورت گرفته قصد داشتیم به صورت حضوری از وضع موجود مطلع شویم؛ همانطور که نقد سازنده عامل پیشرفت خواهد بود، تخریب غیرسازنده نیز نابودکننده است و به همین دلیل از گروه خودروسازی سایپا به عنوان یکی از دو گروه مهم خودروسازی کشور بازدید کردیم.

او ادامه داد: در این بازدید به این باور رسیدیم که خودروسازی کشور در مرحله ای است که باید به جای تخریب و تقبیح، به نقد سازنده بپردازیم و به راهکار و راه حل نیازمند هستیم تا بتوانیم در مسیر پیشرفت گام برداریم.

حسینی افزود: صنعت خودرو یکی از مهمترین و رقابتی‌ترین صنایع دنیا است و باید به این مسئله در پیشبرد اهداف صنعت کشور توجه بسیار ویژه ای داشته باشیم.

او با اشاره به نگاه مجلس شورای اسلامی به فرمان ۸ ماده ای رئیس جمهور که اواخر سال گذشته برای خودروسازها تبیین شد و کمکی که نمایندگان مردم می توانند به خودروسازی ها در این راستا داشته باشند، افزود: کارکرد و ماهیت مجلس شورای اسلامی از نگاه مردم این است که منافع آن ها مدنظر و در اولویت قرار گیرد.

مجلس؛ نیازمند نگاه جدی به تسهیل رقابت در صنعت خودرو

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس نیازمند نگاه جدی به تسهیل رقابت در صنعت خودرو هستیم و این موضوع را دنبال می کنیم، گفت: در تلاش هستیم تا فضای کسب و کار برای صنعت خودرو بهبود یابد و در این مسیر گام برخواهیم داشت.

او تاکید کرد: در تلاش هستیم به چارچوبی با عنوان سند توسعه دست یابیم تا بتوان نوآوری های صنعت خودرو را تجاری کرد و اگر به جایی رسیدیم که تسهیل رقابت یعنی در نظر گرفتن کیفیت، تنوع و قیمت در اولویت قرار گیرد، می توان یک گام به جلو برداشت.

ضرورت اصلاح نظام تامین مالی برای کاهش بار مالی خودروسازان

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه گروه خودروسازی سایپا به نقطه ای رسیده که درک می کند این شیوه سهام داری به نفعش نیست، اظهار داشت: باید بر اساس سیاست های اصلی ۴۴ قانون اساسی، ضمن انجام تسهیل رقابت، اصلاح حاکمیتی شرکتی نیز مدنظر قرار گیرد و خودروساز خود را در معرض رقابت با دیگران بگذارد.

حسینی ادامه داد: همچنین اصلاح نظام تامین مالی که می تواند بار مالی خودروساز را کاهش دهد باید دنبال شود؛ این موارد در نگاه و عملکرد خودروساز موثر است و در عین حال باید به مسائلی نظیر تکنولوژی نیز توجه کرد.

او با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی ریل گذاری و پشتیبانی های قانونی و مورد نیاز صنعت خودرو در دستورکار قرار دارد، اظهار داشت: اگر طرحی از سوی خودروساز اعلام شود که نیازمند حمایت است به طور حتم در مجلس شورای اسلامی دنبال خواهد شد، البته همانطور که خودروساز انتظار حمایت از این صنعت را از مجلس دارد باید این نگاه را داشته باشد که تسهیل رقابت صورت گیرد.

افزایش خودروهای ناقص در پارکینگ، مربوط به دوره مدیریت قبلی است

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقدهایی که اخیرا نسبت به خودروهای کف پارکینگ مطرح شد تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته در دوره مدیریت جدید و با تدابیر اندیشیده شده طی ۲ ماه اخیر، خودروهای ناقص تولید شده گروه خودروسازی سایپا از ۸۰ هزار دستگاه به حدود ۲۰ هزار خودرو کاهش یافت که همین اتفاق مشخص می کند که نقد وارده صحیح بوده اما باید بدانیم این مشکل مربوط به مدیریت قبلی بوده است.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه در دوره جدید مدیریتی اصلاحات در این رابطه مدنظر قرار گرفته است و کاهش خودروهای ناقص در پارکینگ خبر بسیار خوبی بود که شنیده شد و قابل تقدیر است و باید در این مسیر گام برداریم که در حد استاندارد، خودرو در پارکینگ موجود باشد.

برچسب ها:, , , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5920

دیدگاه شما

آخرین اخبار