تحقق ۹۹ درصدی برنامه تولید وزارت صمت در سایپا
کد خبر: ۵۹۲۵ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سایپا در دو ماه ابتدایی سال جاری افزایش تولید را ادامه داده و توانسته در فروردین ماه، روزانه ۱۳۰۳ دستگاه خودرو و در اردیبهشت ماه ۱۵۲۳ دستگاه خودرو تولید کند و در هفته پایانی اردیبهشت ماه تولید به صورت روزانه به ۱۷۳۰ دستگاه خودرو رسیده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ گروه خودروسازی سایپا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با تقویت تولید دانش بنیان و بر اساس یکی از بندهای فرمان ۸ ماده ای رئیس جمهور به منظور افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت، این مهم را در دستور کار خود قرار داده و توانسته در بهمن و اسفند ماه سال گذشته به ترتیب ۱۰۶۰ و ۱۱۲۳ دستگاه خودرو به صورت روزانه تولید و روانه بازار کند و روند افزایشی تولید را داشته باشد.

در خصوص خودروهای ناقص در دی ماه ۱۴۰۰ تعداد ۷۹۲۶۴ دستگاه در پارکینگ این شرکت موجود بوده که شمار این خودروها در اسفند ماه سال گذشته به حدود ۴۳۰۰۰ دستگاه کاهش یافته تا شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی هدف تعیین شده در رابطه با کاهش تعداد این خودروها طی سال ۱۴۰۰ باشیم.

همچنین تعداد خودروهای ناقص در اردیبهشت ماه سال جاری از حدود ۳۱ هزار دستگاه به حدود ۲۵ هزار دستگاه کاهش یافته (کاهش حدود ۶۰۰۰ دستگاه) تا شاهد کاهش حدود ۱۸۰۰۰ دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ‌های گروه خودروسازی سایپا تا پایان اردیبهشت سال جاری نسبت به اسفند ۱۴۰۰، باشیم و به زودی تعداد خودروهای مذکور به ۲۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

تعهدات کلی گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۹۴ هزار و ۹۱۳ دستگاه خودرو و تعهدات معوق آن معادل ۶ هزار و ۱۹۰ دستگاه خودرو است که نشان از کاهش قابل توجه تعهدات معوق این شرکت را دارد.

در رابطه با تولید تجمیعی گروه خودروسازی سایپا طی سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۵۶ هزار دستگاه خودرو تولید شده است که بر اساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بخش تاکنون  ۹۹ درصد برنامه محقق شده که از این تعداد تولید حدود ۵۰ هزار دستگاه بر اساس تولید به صورت نرخ “عبور مستقیم” حدود ۹۰ درصدی انجام شده است.

برچسب ها:, , , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=5925

دیدگاه شما

آخرین اخبار