مهم‌ترین شروط واگذاری سهام خودروسازان
کد خبر: ۶۱۸۱ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ | نسخه چاپی نسخه چاپی

وزیر صمت گفت: برای واگذاری سهام دو خودروساز کشور برنامه‌ریزی‌ شده و طبق سندی که تدوین می شود، اهلیت، توانائی، تخصص و تعهد خریداران مهم‌ترین شروط واگذاری است.

به گزارش ماشین نیوز ؛سیدرضا فاطمی امین گفت:  تمهیداتی برای دوران گذار در تغییر سهامداران شرکت‌های خودروساز اندیشیده خواهد شد.

وزیر صمت گفت: برای صنعت خودرو یک برنامه دو ساله داریم که از مهرماه سال ۱۴۰۰ شروع‌شده و اطمینان داریم که با همراهی و همکاری وزارت صمت، خودروسازان، قطعه سازان و دیگر بخش‌های مرتبط این صنعت به جایگاهی که قابل‌قبول باشد، خواهند رسید.

به گفته وزیر صمت در چند ماه اخیر شرایط بحرانی صنعت خودرو به‌ویژه در بخش خودرو‌های ناقص موجود در پارکینگ‌ها و همچنین معوقات خودروسازان، مدیریت‌شده و به شرایط بهتری رسید، همچنین تیراژ تولید نیز در دو خودروساز بزرگ کشور به هدف‌گذاری صورت گرفته بسیار نزدیک شده است.

چندی پیش وزیر صمت در تشریح برنامه‌های صنعت خودرو اعلام کرده بود که تیراژ تولید را افزایش می‌دهیم و قیمت تمام‌شده خودرو با نرخ ثابت را نیز کاهش خواهیم داد که امروز در این خصوص گفت: این به این معنا است که قیمت تمام‌شده تولید خودرو در کشور ۱۵ درصد کمتر از افزایش نرخ تورم خواهد بود، اما برداشت درستی از این صحبت انجام نشد و گاهی مورد بازخواست قرار می‌گیریم که کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو چه شد؟!

اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور امروز در دیدار با وزیر صمت نظرات و پیشنهاد‌های خود در خصوص وضعیت فعلی صنعت خودرو به‌ویژه الزامات و پیش‌نیاز‌های واگذاری سهام خودروسازان و تحقق برنامه تولید یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ را مطرح کردند.

همچنین گزارشی از وضعیت صنعت خودرو ارائه و آمار تولید خودروسازان کشور در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۶ ارائه و بیان شد که توان و ظرفیت واقعی زنجیره تأمین خودرو ایران، مشروط بر رفع موانع و چالش‌ها، برای تولید دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال است.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6181

دیدگاه شما

آخرین اخبار