چین برای خودروهای خودران ماهواره پرتاب کرد
کد خبر: ۶۴۸۲ | تاریخ انتشار : ۱۳-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی چین اولین پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌های خود را در روز چهارشنبه با هدف افزایش دقت ناوبری خودروهای خودران انجام داد.

به گزارش ماشین نیوز ؛این شرکت ۹ ماهواره را به مدار پایینی زمین فرستاد تا یک شبکه ماهواره‌ای برای ارائه خدمات ناوبری دقیق‌تر برای وسایل نقلیه خودران ایجاد کند.

ماهواره‌های GeeSAT-۱ که در این شرکت طراحی و ساخته شده‌اند، از مرکز پرتاب ماهواره Xichang در استان سیچوان در جنوب غربی چین به فضا پرتاب شدند. جیلی انتظار دارد تا سه سال آینده ۶۳ ماهواره دیگر در مدار زمین قرار بگیرند و در نهایت تعداد این ماهواره‌ها به ۲۴۰ واحد می‌رسد.

با این پرتاب‌ها، جیلی به دومین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شده که یک تجارت فضایی را در کنار خودروسازی آغاز کرده است.

اسپیس ایکس هم بیش از ۲۰۰۰ ماهواره در مدار شبکه Starlink خود دارد که خدمات اینترنتی تجاری ارائه می‌دهد و به کمک خودروهای ساخت تسلا می‌آید. استارلینک قصد دارد یک شبکه نسل اول از ۴۴۰۸ ماهواره راه اندازی کند.

در حالی که اسپیس ایکس از موشک‌های خود برای پرتاب ماهواره‌هایش استفاده می‌کند، جیلی از موشک Long March ۲C که توسط یک نهاد دولتی چینی ساخته شده، برای پرتاب این ۹ ماهواره استفاده کرد. عمر عملیاتی این ماهواره‌ها پنج سال است و در نهایت در جو زمین بدون باقی ماندن زباله‌های فضایی متلاشی می‌شوند.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6482

دیدگاه شما

آخرین اخبار