تصمیم صمت برای عدم عرضه خودرو در بورس باید لغو شود
کد خبر: ۶۸۲۰ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر با دولت به توافق برسیم شاهد عرضه خودرو در بورس کالا خواهیم بود؛ در غیر این صورت با طرح این موضوع در صحن، عرضه خودرو در بورس کالا را به شکل قانون در خواهیم آورد.

به گزارش ماشین نیوز ؛روح‌الله ایزدخواه گفت: از ابتدا تصمیم ما در مجلس عرضه کامل خودرو در بورس کالا بود چرا که تاکنون ساز و کار شوراى رقابت، قیمت‌گذارى دستورى و قرعه‌کشی در این حوزه با نتیجه مثبتی همراه نبوده و به کارگیرى این اقدامات بیشتر منجر به ایجاد التهاب در بازار شده است.

او می‌گوید در شرایطی که عرضه نسبت به تقاضا در بازار کاهش پیدا کرد و بازار خودرو دچار نوسان شد؛ تصمیم جدى براى عرضه این کالا در بورس گرفتیم و اگر همان زمان این طرح اجرایی می‌شد امروز ثمرات آن را کل صنعت و مصرف‌کنندگان می‌دیدند. اتخاذ چنین تصمیمى مى توانست با تاثیر مثبت بر قیمت‌گذارى همراه شود، اما این اقدام در دولت قبل با استقبال چندان زیادى همراه نشد. نمایندگان مجلس با توجه به مخالفت‌هاى صورت گرفته از سوى دولت قبل در انتظار آغاز به کار دولت جدید و برنامه مسئولان براى عرضه خودرو در بورس کالا بودند.

به گفته ایزدخواه طرح قرعه‌کشى در بازار خودرو جزو تصمیمات دولت قبل بود و اکنون هم با اصلاح جزیى در سامانه یکپارچه نمى‌توان شاهد رفع مشکلات حاکم در بازار خودرو باشیم. اکنون کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طور جد پیگیر لغو تصمیم وزارت صمت و ادامه عرضه خودرو در بورس کالا است و اگر با دولت به توافق برسیم شاهد اجراى تصمیمات اتخاذ شده براى عرضه خودرو در بورس کالا خواهیم بود؛ در غیر این صورت با طرح این موضوع در صحن، عرضه خودرو در بورس را به شکل قانون در خواهیم آورد.

عرضه خودرو در بورس کالا از ۲۸ اردیبهشت آغاز، اما هجده خرداد با دستور معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، متوقف شد؛ عرضه‌‌هایی که عمرشان کمتر از یک ماه بود!

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=6820

دیدگاه شما

آخرین اخبار