تویوتا مورد سرزنش سرمایه‌گذارانش قرار گرفت
کد خبر: ۷۱۶۶ | تاریخ انتشار : ۲۶-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت تویوتا امروز در مجمع عمومی سالانه خود مورد انتقاد سرمایه گذارانش قرار گرفت.

به گزارش ماشین نیوز ؛شرکت تویوتا موتور، تحت نظارت سرمایه‌گذاران به دلیل استقبال ضعیف کاربران از خودرو‌های برقی، اعلام کرد که باید انتخاب‌های متنوعی را متناسب با محیط‌ها و مشتریان مختلف خود ارائه دهد. همچنین این شرکت در مجمع عمومی سالانه مدیران بزرگ‌ترین خودروساز جهان، به سوالاتی پاسخ داد.

  تویوتا که زمانی مورد علاقه دوستداران محیط زیست برای مدل هیبریدی پریوس بود به دلیل عدم کنار گذاشتن تدریجی خودرو‌های بنزینی و لابی کردنش در سیاست‌های آب و هوایی مورد انتقاد برخی سرمایه گذاران قرار گرفت.

ماساهیکو مائدا، مدیر ارشد فناوری تویوتا، در پاسخ به سؤالات ارائه شده توسط صندوق بازنشستگی دانمارکی، از تویوتا خواست از لابی گری برای تضعیف خودروهای الکتریکی  (BEV‌) خودداری کند. او گفت: “مشتریان باید خودرو‌های برقی که شامل اتومبیل‌های هیبریدی هستند را انتخاب و خودروساز نیز باید محصولات مختلفی را برای رضایت و جذب رانندگان تولید کند. “

تویوتا استدلال می‌کند که هیبریدی‌ها هنوز در بازار‌هایی معنا دارند که زیرساخت‌ها برای حمایت از حرکت سریع‌تر به سمت خودرو‌های برقی باتری (BEV) آماده نیستند و در حال بررسی قابلیت سوخت‌های سبز برای خودرو‌های موتور احتراق داخلی، از جمله هیدروژن است.

شرکت تویوتا

براساس گزارش‌ها، این شرکت سال گذشته متعهد شد تا سال ۲۰۳۰، هشت تریلیون ین معادل ۶۰ میلیارد دلار برای برقی کردن خودرو‌های خود هزینه کند که نیمی از آن برای توسعه خودرو‌های برقی کامل برنامه ریزی شده است. با این حال، انتظار می‌رود فروش سالانه چنین خودرو‌هایی تا پایان دهه به ۳.۵ میلیون دستگاه برسد.

تویوتا که در سال ۲۰۲۱، ۱۰.۵ میلیون دستگاه خودرو فروخت و با فاصله زیادی از نزدیکترین رقیب فولکس واگن  پیشی گرفت ؛ بار‌ها تولید خود را در سال جاری کاهش داده که با مشکل جهانی تراشه مواجه شده است. رئیس گروه خرید کازوناری کوماکورا روز چهارشنبه اعلام کرد:”انتظار دارد کمبود تراشه ادامه یابد، اگرچه نشانه‌هایی از بهبود وجود دارد.”

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=7166

دیدگاه شما

آخرین اخبار