خودروهای الکتریکی از افزایش قیمت بنزین سود می‌برد؟
کد خبر: ۷۳۶۸ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت و دسترسی خودروهای الکتریکی و نه هزینه بنزین، نگرانی اصلی خریداران احتمالی است.

به گزارش ماشین نیوز ؛ از آنجایی که قیمت بنزین در کشور آمریکا از پنج دلار در هر گالن می‌گذرد، اقتصاددان‌ها به این فکر می‌کنند که واقعا چه زمانی تخریب تقاضا آغاز می‌شود و بسیاری در تعجب هستند که آیا صنعت خودروهای الکتریکی (EV) سود می‌برد یا خیر.

داده‌ها نشان می‌دهد که خریدهای جدید خودروهای برقی در سه ماهه اول افزایش یافته است و بسیاری از ناظران صنعت گمانه زنی می‌کنند که قیمت‌های بالای بنزین باعث این رفتار می‌شود اما یک مطالعه جدید از Autolist، یک پلت فرم خرید آنلاین خودرو، نشان می‌دهد که قیمت بنزین در واقع باعث ایجاد احساسات بیشتر مصرف‌کنندگان خودروهای برقی نمی‌شود.

دیوید آندرکوفلر، سردبیر Autolist در مصاحبه‌ای با یاهو فایننس اظهار کرد: برای ما اندکی غافلگیرکننده بود. ما از مردم پرسیدیم. «قیمت بنزین باید به چه دلاری در هر گالن برسد تا بتوانید خودروی برقی را برای وسیله نقلیه بعدی خود در نظر بگیرید؟» و رایج‌ترین پاسخ این بود که در واقع قیمت بنزین نیست.

با مشاهده داده‌ها، ۲۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که این موضوع به قیمت بنزین مربوط نمی‌شود و به دلایل دیگر، خودرو الکتریکی نمی‌خرند. ۱۵ درصد گفتند که مطمئن نیستند و تنها ۶ درصد گفتند که ۵ دلار بنزین لازم است تا آنها یک خودروی برقی را به عنوان وسیله نقلیه بعدی خود در نظر بگیرند.

به نظر می‌رسد که پاسخ دهندگان در نظرسنجی ۱۳۰۰ نفری Autolist به دلایل دیگر خودروی الکتریکی را انتخاب نمی‌کنند و این به قیمت های بالای خودروهای برقی (۴۷ درصد)، دسترسی یا کمبود آن (۴۴ درصد) و عدم وجود زیرساخت شارژ (۳۶ درصد) بازمی گردد.

آندرکوفلر افزود: قیمت اولین دلیلی است که آنها یک خودروی برقی نمی‌خرند، دسترسی دومین دلیل است و پس از آن شارژ کردن زیرساخت‌ها و اینکه کجا می‌خواهند خودرو را شارژ کنند، موضوع مهم دیگر در این زمینه است. در این نظرسنجی خبرهای خوبی برای تقویت احساسات خرید خودروهای الکتریکی وجود دارد.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=7368

دیدگاه شما

آخرین اخبار