ماموریت سخت ورود استارتاپ‌ها به صنعت خودرو
کد خبر: ۷۴۶۶ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۴-۱۴۰۱ - ۹:۵۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس ایجاد ارتباط میان شرکت های استارتاپی و برخی صنایع مانند خودروسازی را دشوار خواند.

به گزارش ماشین نیوز ؛حامد ابراهیمی، معاون نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: حوزه های فناوری در پارک براساس پتانسیل موجود در دانشگاه تربیت مدرس در چهار حوزه اولویت بندی شده است که شامل امنیت غذایی، فناوری‌های حوزه سلامت، هوش مصنوعی و ساخت مواد و تجهیزات پیشرفته می شود.

وی افزود: امنیت غذایی یکی از حوزه های اولویت دار و مورد نیاز کشور به شمار می رود و هوش مصنوعی نیز حوزه ای فراگیر است که آی تی و توسعه تجارت الکترونیک را دربرمی گیرد و به طور کلی به کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع می پردازد. حوزه سلامت شامل داروهای نوترکیب و تجهیزات پزشکی می شود. ساخت مواد و تجهیزات پیشرفته نیز نوعی فناوری های‌تک است.

ابراهیمی با اشاره با بیان این که این چهار حوزه نقاط قوت و توانمندی پارک تربیت مدرس هستند، اظهار کرد: با این حال شرکت های فعال در حوزه های دیگر مانند علوم انسانی، هنر، انرژی و… نیز داریم. بیش از ۱۷۰ واحد فناور در پارک مستقر هستند که ۱۳۰ واحد در دوره رشد قرار دارند و در مرکز رشد مستقر هستند. ۴۰ شرکت نیز به عنوان موسسات پارکی فعالیت می کنند که شرکت های بزرگی بوده و محصول یا خدمت ارائه می دهند.

معاون نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: سال گذشته با هدف افزایش ارتباط میان بدنه دانشگاه و صنعت، ۵ ریورس پیچ یا ارائه نیازهای فناورانه در پارک علم و فناوری تربیت مدرس تعریف شد. این رویدادها به احصای نیازهای فناورانه صنایع و انتقال آنها به دانشگاهیان برای ارائه راه حل، کمک شایانی می کند.

وی افزود: یکی از این ریورس پیچ ها در حوزه صنایع ابزار دقیق و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت. ابزار دقیق در صنعت خودروسازی، برق، صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی به کار می رود. برگزاری این رویدادها تلاشی از سوی پارک برای ایجاد ارتباط با صنایعی است که با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری ارتباطی ندارند. بدین ترتیب نه تنها پل ارتباطی میان پارک و صنایع ایجاد می شود بلکه نیازهای صنعت نیز به صورت مستقیم به بدنه دانشگاهی منتقل می شود.

ابراهیمی با اشاره به این که بیش از ۱۰۰ شرکت صنعتی نیازهای فناورانه خود را در این ۵ رویداد ریورس پیچ ارائه کردند و به واحدهای فناور معرفی شدند، بیان کرد: با این حال از خروجی کلی رضایت نداریم چراکه در نهایت تنها ۵ مورد به همکاری میان صنعت و دانشگاه ختم شد. با این حال امیدواریم در صورت استمرار در برگزاری این رویدادها نتایج بهتری به دست آید.

معاون نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: پارک ها بستری برای استقرار شرکت های توانمندی هستند که قادر به رفع نیازهای صنایع باشد. با این حال ایجاد ارتباط میان شرکت های استارتاپی و برخی صنایع مانند خودروسازی دشوار است چراکه این شرکت ها نمی توانند وارد لیست تامین کنندگان صنعت خودرو شوند. شرایط مشابهی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد که با توجه به رویکرد جدید دولت در حال بهبودی است.

 

منبع: فارس

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=7466

دیدگاه شما

آخرین اخبار