پژو با این شاسی‌بلندِ جذاب وارد مهمانی بزرگان شد
کد خبر: ۷۶۵۶ | تاریخ انتشار : ۰۵-۰۴-۱۴۰۱ - ۸:۰۱ | نسخه چاپی نسخه چاپی

پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه جدیدترین محصول فرانسوی‌ها است که با طراحی اسپرت و جذاب خود، طرفداران خودروهای شاسی بلند را مجذوب خود خواهد کرد.

به گزارش ماشین نیوز ؛شرکت‌های فرانسوی و به خصوص ابر گروه خودروسازی پژو – سیتروئن، همیشه با محصولات اقتصادی خود شناخته می‌شدند اما به نظر می‌رسد که فرانسوی‌ها هم ترس خود را کنار گذاشته و قصد دارند تا به یک بازار پر از خطر وارد شوند. پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه مدل ۲۰۲۳ دقیقا همان چیزی است که قصد دارد تا تصویر جدیدی را خلق کند.

فروش سدان‌ها، شاسی بلندها و کراس اورها یا حتی خودروهای هاچ بک، همیشه تضمین شده است. اما اگر به سمت سگمنت‌های جدیدتر و اسپرت‌تر مثل سگمنت کراس اورهای کوپه برویم، همه چیز متفاوت خواهد بود. در حال حاضر فقط شرکت‌هایی مثل فراری، بنتلی، BMW و بنز توانسته‌اند تا فروش خوبی را با این دسته از خودروهای تجربه کنند. پژو ۴۰۸ مدل ۲۰۲۳، عضو جدیدی است که قصد دارد تا با ورود به مهمانی بزرگان، خودی نشان دهد. در ادامه به تمام قسمت‌های این فرانسوی دوست داشتنی نگاهی خواهیم داشت.

طراحی ظاهری و ابعاد

پژو با این شاسی‌بلندِ جذاب وارد مهمانی بزرگان شد

این خودرو برای اولین بار در اوایل ۲۰۲۲ و در خیابان‌های فلان شکار شده بود و چیز زیادی از آن نمی‌دانستیم اما در ماه گذشته به صورت رسمی در سایت پژو ثبت شد تا از تولد یکی از انقلابی‌ترین محصولات فرانسوی، مطمئن شویم. پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه به صورت دقیق، جزو سگمنت C محسوب می‌شود و از نظر ابعاد، تقریبا بین پژو ۳۰۸ و ۳۰۰۸ یا ۵۰۸ قرار می‌گیرد. همچنین بر اساس پلتفرم EMP2 طراحی شده که این پلتفرمِ ۶۳۰ میلیون دلاری را قبلا در محصولات اُپل، فیات، دانگ فنگ، سیتروئن و حتی تویوتا هم دیده بودیم.

پژو با این شاسی‌بلندِ جذاب وارد مهمانی بزرگان شد

کار خود را از قسمت جلویی شروع می‌کنیم. در این قسمت می‌توانیم جلو پنجره یک تکه و جذابی را ببینیم که در کنار چراغ‌های L شکل ماتریسی و دیفیوزر مشکی، طراحی فوق العاده جدیدی را به وجود آورده است. البته این چراغ‌ها، در نسل سوم پژو ۳۰۸ و ۲۰۰۸ و به طور کلی محصولات جدید پژو هم وجود دارند اما طراحی L شکل، کاملا جدید و منحصر به فرد است. در میان جلو پنجره هم علامت جدید شرکت پژو را خواهیم داشت و عبارت ۴۰۸ در وسط کاپوت، خیال فرانسوی‌ها را از شناخته شدن محصول جدید خود راحت می‌کند.

پژو با این شاسی‌بلندِ جذاب وارد مهمانی بزرگان شد

حالا از نمای کناری به پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه نگاه می‌کنیم. رینگ‌های عجیب چهار پره با ترکیبی از رنگ مشکی و نقره‌ای که با ابعاد ۲۰ اینچی و معرفی شده‌اند، واقعا چهره‌ی خاصی را خلق کرده‌اند. البته خریداران می‌توانند رینگ‌های ۱۷ اینچی را هم داشته باشند اما پژو از این دسته‌ از افراد خواسته است تا پس از خرید خود، حتما به یک روانپزشک مراجعه کنند.

پژو با این شاسی‌بلندِ جذاب وارد مهمانی بزرگان شد

همچنین طراحی ستون C در این قسمت از یک طرح عجیب بهره می‌برد که شیشه‌ ردیف دوم را به سه قسمت تبدیل می‌کند. طراحان پژو هدف خود از این کار را افزایش انحنای بیشتر ستون C و کاهش ضریب درگ اعلام کرده‌اند. در حقیقت بد نیست بدانید که ضریب درگ پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه فقط ۰.۲۸Cd است که این عدد در خودروهای آیرودینامیکی مثل تسلا مدل S به ۰.۲۰۸Cd می‌رسد. به طور کلی کم بودن ضریب درگ، به معنای مقاومت کمتر خودرو در برابر جریان هوا است.

پژو با این شاسی‌بلندِ جذاب وارد مهمانی بزرگان شد

حالا به قسمت عقب پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه می‌رویم. در این قسمت، یک دیفیوزر بزرگ مشکی رنگ را داریم که به همراه چراغ‌های مه شکن و دنده عقب، تقریبا نصف سپر عقب را اشغال کرده است. در بالای سقف هم می‌توانیم آنتن کوسه‌ای و اسپویلر دو تکه را ببینید که نمای اسپرتی را خلق کرده‌اند.

پژو با این شاسی‌بلندِ جذاب وارد مهمانی بزرگان شد

در انتها به ابعاد پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه می‌رسیم که شامل ۴۶۸۷ میلی متر طول، ۱۸۴۸ میلی متر عرض و ۱۴۸۷ میلی متر ارتفاع است. همچنین فاصله محوری این فرانسوی جذاب به ۲۷۸۷ میلی متر می‌رسد تا خیال شما را از عدم کمبود فضا در کابین راحت کند.

کاکپیت پژو با نمایشگر سوپرا

پژو با این شاسی‌بلندِ جذاب وارد مهمانی بزرگان شد

در سال ۲۰۱۹، پژو توانست تا اتاق خلبان را با اتاق محصولات خود پیوند بزند و سبک جدیدی از طراحی فرمان و نمایشگر پشت آمپر را به بازار روانه کند. اکنون به نظر می‌رسد که آن‌ها قصد دارند تا طراحی نمایشگر سیستم مولتی مدیا را هم کاملا تغییر دهند.

پژو با این شاسی‌بلندِ جذاب وارد مهمانی بزرگان شد

نمایشگر مولتی مدیا ۱۰ اینچی در پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه، کاملا به سمت راننده متمایل شده است تا حس و حالِ کابین تویوتا سوپرا را تداعی کند. دریچه‌های سیستم تهویه هوا هم برخلاف اکثر خودروهای ۲۰۲۲، به بالای این نمایشگر منتقل شده‌اند.

در ادامه به نمایشگاهی از دکمه‌های فیزیکی و فرمان D شکل می‌رسیم که فست بک و اسپرت بودن این کراس اور فرانسوی را دوباره به یاد ما می‌اندازند. همچنین بد نیست بدانید که سیستم صوتی این خودرو، یکی از شاهکارهای جدید شرکت “Focal” است.

مشخصات فنی پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه و تجهیزات جانبی

پژو با این شاسی‌بلندِ جذاب وارد مهمانی بزرگان شد

بدترین بخش را در انتها قرار دادیم! بله وقتی که کاپوت پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه را بالا می‌زنیم، با دریایی از ناامیدی رو به رو می‌شویم. در نسخه‌ی پایه، با یک پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربو شارژ (با کد EB2ADTD/DTS) طرف هستیم که می‌تواند ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند. چنین پیشرانه‌ای را در محصولات قبلی پژو مثل ۲۰۰۸ هم دیده بودیم. در ادامه به دو نسخه‌ی پلاگین هیبرید می‌رسیم که به لطف پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو شارژ (با کد EP6FDT) و یک موتور الکتریکی، می‌توانند ۱۸۰ و ۲۲۵ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های جلویی منتقل کنند.

پژو با این شاسی‌بلندِ جذاب وارد مهمانی بزرگان شد

ناگفته نماند که هر سه نسخه به یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه متصل هستند و ظرفیت باتری‌های لیتیوم یونی در نسخه‌های پلاگین هیبرید هم برابر ۱۲.۴ کیلو وات ساعت است. خریداران می‌توانند با یک شارژر ۷ کیلو واتی، این باتری‌ها را در عرض ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه، به صورت کامل شارژ کنند. همچنین شتاب ۰-۱۰۰ در نسخه تمام بنزینی و پلاگین هیبریدی به ترتیب به ۱۰ و ۸.۲ ثانیه می‌رسد که برای بک کراس اورِ فست بکِ ۱.۷ تنی، کاملا راضی کننده به نظر می‌رسد.

همچنین این گیربکس هم یکی از شاهکارهای جدید پژو است که با نام ETA 8 که کوتاه شده‌ی عبارت “Efficient Automatic Transmission 8” است و نسبت به نسل قبلی یعنی ETA 6، مصرف سوخت را تقریبا ۷ درصد بهبود می‌بخشد. به علاوه نسبت به ETA 6 از نرمی بالاتر و استهلاک پایین تری برخوردار است.

در پایان به تجهیزات ایمنی و امکانات جانبی پژو ۴۰۸ کراس اور کوپه می‌رسیم که شامل دوربین دید در شب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم استارت و استاپ در سربالایی و سرپایینی، سیستم تعویض لاین نیمه اتوماتیک، سانروف پانارومیک، ۶ دوربین ایمنی برای ایجاد نمای ۳۶۰ درجه و ۹ رادار و صندلی‌های برقی به همراه هیتر و ماساژور (آپشنال) می‌شود.

منبع: گجت نیوز

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=7656

دیدگاه شما

آخرین اخبار