فروش بنزین در سریلانکا متوقف شد
کد خبر: ۷۸۷۷ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

سخنگوی کابینه دولت سریلانکا اعلام کرد که فروش عمومی بنزین در این کشور به مدت دو هفته به دلیل کمبود شدید سوخت متوقف شده است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛ باندولا گوناواردان، سخنگوی کابینه دولت سریلانکا اعلام کرد که فروش بنزین به مردم به مدت دو هفته به دلیل کمبود شدید سوخت متوقف شده است.

گوناوردان به خبرنگاران گفت: کابینه وزیران تصمیم گرفت از نیمه شب امروز (۲۷ ژوئن) تا ۱۰ ژوئیه فقط به خدمات ضروری سوخت اختصاص دهد.

به گفته این مقام مسئول در سریلانکا، سوخت تنها برای بخش‌های مربوط به خدمات ضروری مانند بهداشت، کشاورزی و حمل و نقل مواد غذایی تامین می‌شود.

گوناواردان همچنین نسبت به تعطیلی احتمالی حمل و نقل عمومی در روزهای آینده هشدار داد و گفت که مقامات از کارفرمایان خواسته‌اند تا به مردم اجازه دهند از خانه کار کنند.

سریلانکا به طور همزمان با بحران سوخت و غذا دست و پنجه نرم می‌کند که ناشی از پیامدهای همه‌گیری کووید-۱۹ است. این بحران باعث رکود گردشگری و کمبود ارز خارجی در این کشور نیز شده است.

در نتیجه، سریلانکا قادر به پرداخت هزینه واردات نیست و به دلیل عدم پرداخت بدهی خارجی خود در اواسط آوریل، این کشور دیگر نمی تواند از سرمایه گذاران خارجی استقراض کند.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=7877

دیدگاه شما

آخرین اخبار