مردان هیجانی رانندگی می‌کنند
کد خبر: ۸۴۳۵ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ | نسخه چاپی نسخه چاپی

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: ریسک پذیری مردان در رانندگی بیشتر است و در واقع می توان گفت که هیجان آنها در رانندگی بیشتر هست اما زنان آهسته و محتاط رانندگی می کنند.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از جهت درک خطر ما نمی‌توانیم تفاوت معنا داری بین خانم‌ها و آقایان قائل شویم اما نکته این است چون که خانم‌ها احساسی هستند و در واقع در مواقع بحرانی احساسات آنها غلبه می‌کند، معمولاً دیده می‌شود در مواقعی که تصادفی اتفاق می‌افتد احساسات بر آنها غلبه می‌کند و در آن لحظه در اصطلاح هول می‌شوند و نمی‌توانند مدیریت صحیح را داشته باشند.

وی گفت: خانم‌ها اگر راننده باشند و فرزند آنها در خودرو باشد خیلی حواس آنها به محلی که بچه در آنجا قرار دارد پرت می‌شود، اگر خیال آنها راحت باشد که بچه روی صندلی کودک و در جای ایمنی است و البته اگر کمتر با موبایل صحبت کنند رانندگان خوبی هستند و نوع رانندگی آنها آهسته، محتاط و مستقیم است.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: برخلاف آقایان معمولاً خانم‌ها دوست ندارند خط به خط شوند و تغییر مسیرهای ناگهانی بدهند، می‌توان گفت که اگر ماشینی را از دور دیدید که خیلی خط به خط می‌کند و تغییر مسیر می‌دهد و حرکت‌های مخاطره آمیز انجام می‌دهد می‌توانید به راحتی تشخیص بدهید که یقیناً راننده آن خودرو می‌تواند یک آقا باشد چراکه اغلب آقایان ریسک پذیری بیشتری دارند و در واقع هیجان آنها در رانندگی بیشتر هست.

سرهنگ جوانبخت افزود: بررسی تخلفات نشان می‌دهد که خیلی نمی‌توان بین رانندگی آقایان و خانم‌ها تفاوت اساسی گذاشت اما وقتی بررسی می‌شود متوجه می‌شویم که تخلفاتی که احتیاج به ریسک پذیری و خطر پذیری دارد و قانون شکنی بیشتری دارد مانند ورود ممنوع‌ها، چراغ قرمزها، معمولاً در آقایان بیشتر است و تخلفاتی چون همراه نداشتن مدارک و استفاده از بوق برای آنکه دیگر رانندگان را آگاه کنند در خانم‌ها بیشتر است.

وی گفت: البته در تخمین فاصله‌های طولی آقایان و خانم‌ها یکی هستند ولی در عدم رعایت سرعت مجاز تفاوت معنا داری بین آنها وجود دارد و رانندگان آقا تمایل به سرعت غیر مجاز دارند و سبقت گیری هم بیشتر در آنها دیده می‌شود.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=8435

دیدگاه شما

آخرین اخبار