خودروهای خودران اپل ایمن نیستند
کد خبر: ۸۶۶۷ | تاریخ انتشار : ۲۴-۰۴-۱۴۰۱ - ۸:۵۷ | نسخه چاپی نسخه چاپی

بر اساس نظرسنجی و بررسی‌های انجام شده توسط گروه‌های متخصص، خودروهای خودران اپل کارآیی و ایمنی لازم را نداشته‌اند.

به گزارش ماشین نیوز ؛مصاحبه با ۲۰ نفر که روی پروژه خودروهای خودران اپل کار کرده‌اند، تلاش‌های پر دردسر این شرکت را برای ساخت خودرویی که بتواند تقریبا در همه جای دنیا رانندگی کند، روشن می‌کند.

در آگوست گذشته، اپل چندین نمونه از خودرو‌های خودران خود را در مسیری تقریبا ۴۰ مایلی از مونتانا منتشر کرد. تصاویری که از رانندگی در مسافت بوزمن تا شهر پیست اسکی بیگ اسکای توسط پهپادها ضبط شده بود تا مدیران اپل بتوانند یک فیلم صیقلی با کوه‌های زیبا در پس‌زمینه تولید کنند تا به تیم کوک نشان دهند که پروژه پرهزینه و طولانی‌مدت خودروی خودرانشان چگونه است. تیتان، در حال پیشرفت بود.

مدیران شرکت اپل انجام این پروژه را موفقیت آمیز توصیف کردند. این وسایل نقلیه نشان دادند که می‌توانند بدون تکیه بر نقشه‌های جاده‌ای بسیار دقیق و سه بعدی که اکثر برنامه‌های خودرو‌های خودران رقیب به آن نیاز دارند، رانندگی کنند. مدیران امیدوار بودند این نقشه‌های پرهزینه و غیر قابل مقیاس‌پذیری با کیفیت بالا را در مسیر ساخت و فروش یک خودروی کاملا خودکار که تقریبا در هر نقطه از جهان بدون فرمان یا پدال کار می‌کند، کنار بگذارند و اپل را مسئول رفتار خودرو و ایمنی سرنشینان کنند.

حال و هوای خوب پس از دمو Bozeman زیاد دوام نیاورد. طبق گفته دو نفری که روی این برنامه کار می‌کردند، خودرو‌های آزمایشی اپل، که شاسی‌بلند‌های لکسوس اصلاح‌شده هستند، در خیابان‌های نزدیک مقر دره سیلیکون بدون نقشه حرکت کردند، به حاشیه‌ها برخورد کردند و گاهی اوقات هنگام عبور از تقاطع‌ها برای ماندن در خطوط خود مشکل داشتند. به گفته یکی از این افراد اوایل امسال یک وسیله نقلیه آزمایشی تقریبا به یک دونده که در حال عبور از خیابان بود و حق تقدم داشت برخورد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=8667

دیدگاه شما

آخرین اخبار