۷ درصد تولید موتورسیکلت، برقی است
کد خبر: ۸۷۳۲ | تاریخ انتشار : ۲۵-۰۴-۱۴۰۱ - ۸:۳۵ | نسخه چاپی نسخه چاپی

دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت گفت: در تولید موتورسیکلت برقی موفقیتی حاصل نشده و این کالا تنها ۷ درصد تولید را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ماشین نیوز ؛بهمن ضیاء مقدم گفت: تعداد محدودی شرکت، بدون پیشرفت، موتورسیکلت برقی تولید می‌کنند و اصرار به ادامه این کار دارند، اما قیمت بالای باتری، هزینه تولید این نوع از موتور سیکلت را افزایش می‌دهد.

او گفت: در کشور محدودیت‌هایی مانند نبود ایستگاه‌های شارژ برای وسایل نقلیه برقی وجود دارد. موتورسیکلت‌های برقی قدرت پیمایش طولانی ندارند و مجبور هستند ۴ تا ۵ ساعت وقت برای شارژ صرف کنند.

به گفته این فعال صنعت موتورسیکلت، باتری موتورسیکلت برقی که هزینه آن نصف بهای این نوع از وسیله نقلیه است، هر ۲ یا ۳ سال یکبار، باید تعویض شود که به همین دلیل، موتورسیکلت برقی فقط مورد استقبال اقشار خاصی قرار می‌گیرد.

تولید موتورسیکلت‌های برقی از از سال ۹۹ در کشور آغاز شده و آقای سید شهریار زینی، مدیر گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی و طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفته، قرار است یک شرکت دانش بنیان ایستگاه شارژ موتورهای برقی را طراحی کند.

برچسب ها:, ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=8732

دیدگاه شما

آخرین اخبار