مخدوشی پلاک وسایل نقلیه جرم است
کد خبر: ۹۲۶۱ | تاریخ انتشار : ۰۳-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ | نسخه چاپی نسخه چاپی

طرح تشدید برخورد با تخلفات پنهان و مخدوش کردن پلاک در سطح معابر پایتخت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش ماشین نیوز ؛سرهنگ علی همه‌خانی از شروع طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش ، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران همانند خودروها توسط تیم های  پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در سطح معابر شهر تهران خبر داد.

سرهنگ علی همه‌خانی درباره اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در سطح معابر پایتخت گفت: تیم‌های مستقر  در سطح معابر ، تقاطع‌ها و میادین شهر تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران را اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد:بر همین اساس و درطرح تشدید برخورد با تخلفات پلاک، ضمن توقیف موتورسیکلت، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود و پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در معابر، ضمن شناسایی متخلفین (مخدوشی پلاک) همانند خودروها نسبت به اعمال قانون و  معرفی به مراجع قضایی اقدام کند.

وی گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرکس که در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  افزود: راکبینی که اقدام به پوشش پلاک یا مخدوشی  پلاک کرده و موتورسیکلت آنها فاقد پلاک بوده  و یا خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن وسایل مختلف مانند ماسک بر روی ارقام پلاک اقدام به پوشش پلاک موتورسیکلت می‌کنند در صورت مشاهده مأمورین ضمن جلوگیری از تردد آن‌ها در این طرح توقیف و روانه پارکینگ شده و درباره مخدوشی پلاک پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

سرهنگ همه‌خانی گفت: راکبین موتورسیکلت توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌ آنها باید همواره همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته اند بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در عقب موتورسیکلت جهت رویت بصورت خوانا نصب شده‌ باشد.

وی اظهار کرد: پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می‌شود و از دید قانون گذار آنقدر اهمیت دارد که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی  در ماده دو به موضوع شماره گذاری اختصاص داده شده و همه وسایل نقلیه موتوری  و غیر موتوری و یدک‌های متصل به آن که در راهها حرکت می‌کنند و وسایل نقلیه صنعتی  و عمرانی و کشاورزمی باید دارای پلاک و شماره باشند .

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: هر راننده ای که به هر نحوی پلاک خود را بپوشاند، زمینه ساز هرگونه تخلف و جرمی می‌تواند هر جرمی را مرتکب شود. یعنی کسی که پوشش و مخدوشی پلاک را انجام  می‌دهد هر تخلفی را ممکن است انجام دهد. ممکن است با سرعت غیرمجاز حرکت کند و از چراغ قرمز رد شود و یا در برخی موارد کیفش توسط کیف‌قاپ‌های موتورسوار دزیده شود. هر کسی که بحث پوشش پلاک و یا مخدوشی پلاک را انجام دهد ممکن است هر نوع تخلفی  را انجام دهد .

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، همه‌خانی بیان کرد: برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از مطالبات اجتماعی شهروندان است که پلیس راهور تهران بزرگ آن‌را پیگیری می‌کند.

برچسب ها:, , ........ لینک کوتاه : mashinnews.com/?p=9261

دیدگاه شما

آخرین اخبار